D&D Castle Ravenloft (Angol kiadás)

Bontott Társasjáték - Alapjáték, van hozzá kiegészítő

Tulajdonságok:

A játék kiadása: Angol

A játék: Angol nyelvű

Játékosszám: 1-5 játékos

Játékidő: 60 perc


Adatok:

Szerzők: Peter Lee, Mike Mearls, Bill Slavicsek, Rob Heinsoo

Kiadó: WizKids

Kiadás éve: 2010

Sorozat: Dungeons & Dragons játékok


Értékelések:

4.5

A pontok átlaga


2 értékelés

Írj értékelést

Próbáld ki otthon azokkal, akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról részletesen itt olvashatsz.
Ajandekutalvány

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben. Ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Swan Standard: általános használatra
Kártyavédő - Swan 65*90 mm Standard (160 db-os) 2 db
Össz ár: 2380,- Ft

Swan Prémium: igényes játékosoknak
Kártyavédő - Swan 65*90 mm Premium (100 db-os) 2 db
Össz ár: 2380,- Ft

Élőhalottak, vérfarkasok, fekete mágia és a Köd. Ravenloft világán az élet nem sokat ér. Strahd von Zarovich, a vámpír báró dönt minden élő sorsa felől. Hőseitekkel ebben a világban néztek szembe a kalandokkal. Vajon túlélitek a kastélyt vagy bővíteni fogjátok az élőholtak seregeit?

Ravenloft vár
A Wizards of the Coast eme kalandjátékában behatoltok Strahd kastélyába abban reménykedve, hogy elpusztíthatjátok az ott élő rémségeket és persze, hogy kijuttok élve. Feladatotok nem lesz könnyű: húsgólemek, csapdák, fekete mágia és maga Strahd is készen áll megvédeni birtokát!
A játék elején a küldetésfüzetből ki kell választanotok egy küldetést. A füzetben minden szükséges információt megtaláltok, ami a feladat előkészítéséhez, lejátszásához kell. A terep összeállítása nem tart sokáig, ugyanis a térkép a játék során épül véletlenszerűen. Ennek másik jó oldala, hogy sosem fogtok kétszer ugyanolyan kialakítású kastélyt végigjárni.
Mielőtt elkezdenétek a küldetést, ki kell választanotok egy-egy hőst, akivel játszani szeretnétek. Az öt választható nem illik a legjobban Ravenloft komor hangulatához, de a társasjátékhoz teljesen megfelelnek. Alissa, a vándor az íj és felderítés mestere; Arjhan egy sárkányszülött harcos, kinek ereje túltesz bárkién; Immeril, a varázsló, aki Strahd mágikus kincseit kutatja; Thorgrim, a törpe istenek papja; és Kat, a veszély nem ismerő tolvaj.
A hősök különböző képességekkel rendelkeznek, kisebbekkel-nagyobbakkal. Ti választjátok ki, hogy karakteretek milyen hatalmakkal induljanak neki a kalandnak. A kisebb képességeket többször, míg a nagyobb erővel rendelkező hatalmakat csak egyszer használhatod.
Ha megvan minden a küldetéshez és hőseiteket is felkészítettétek a kalandra, helyezzétek el figuráitokat a kezdőterületre. Ezután kezdődhet a játék!

A kastély kapuja nyitva áll
Minden kör három fázisból áll: egy fázis a hősöknek, egy a felfedezésnek és egy az ellenségnek.
A hősök fázisának (Hero Phase) elején ellenőrizni kell az életerőt. Ha életerőd nulla, meg kell gyógyítanod karaktered egy Healing Surge felhasználásával. Ezekből a játék elején kaptok néhányat, amiket közösen használtok. Ha valamelyik hőst nem tudjátok meggyógyítani, mert elfogytak a jelzők, Ravenloft rémségei legyőztek titeket.
Amennyiben az életerő kérdését megoldottad, három akció közül választhatsz. Mozoghatsz, majd támadhatsz, vagy támadhatsz és utána mozoghatsz, illetve mozoghatsz kétszer. A választott akció végrehajtása után következik a következő fázis.
A felfedezés fázisban (Exploration Phase) tovább haladtok a kastélyban, így újabb területek nyílnak meg előttetek. Ha hősöddel egy még nem felfedezett terület szélén állsz, húznod kell egy térképrészletet és fel kell helyezned azt. Ezen kívül egy szörnykártyát is húznod kell, amiből kiderül, hogy milyen újabb ellenféllel kell szembenéznetek. A szörnyet jelképező figurát fel kell tenned az új térképelemre, majd a kártyája hozzád kerül: te fogod irányítani.
Az ellenség fázisában (Villain Phase) a szörnyek cselekedetei következnek.
Ha az újonnan felfedezett területen szerepel egy fekete háromszög, vagy ha nem helyeztél le új térképelemet, fel kell csapnod a találkozás pakli (Encounter deck) legfelső lapját. Ezek különböző események, csapdák, varázslatok, amik könnyen elpusztíthatják a játékosokat. Lehulló törmelék, sejtelmes köd, váratlan támadások…
A szörnyek lépéseit megelőzik a valódi gonosztevők, mint például Strahd. Legelőször ezek a nagyhatalmú lények lépnek, támadnak, varázsolnak. Utánuk a közönséges szörnyek következnek: a nálad lévő szörnykártyáknak megfelelően mozgatnod kell a játék bábuit.
A három fázis levezénylése után a köröd véget ért, a bal oldaladon ülő játékos következik.
A harc igen egyszerű: csupán egy kockadobás és meg is van a támadás eredménye.
Első teendő a hatalom vagy tárgy kiválasztása, amit használni szeretnél. Ezt követi a célpont kiválasztása, majd lehet is gurítani! A húszoldalún dobott szám a hősöd támadóértéke, amit a kiválasztott hatalom vagy tárgy módosíthat.
Ezt a módosított támadóértéket kell összevetned a célpontod védőértékével (Armor Class). Ha a két szám egyenlő vagy a támadóértéked nagyobb, támadásod sikeres: az okozott sebzést le kell vonnod a célpont életerejéből. Amennyiben az ellenfélnek nincs már több életpontja, sikerült legyőzni. A figura lekerül az asztalról, kártyája pedig a tapasztalati pontok közé kerül (Experience pile).
Amennyiben legyőztél egy szörnyet, húznod kell a kincslapok (Treasure card) közül egyet. Három különböző típusú kincs szerepel a játékban: áldás (Blessing), szerencse (Fortune) és tárgy (Item). Az áldások azonnal érvénybe lépnek és valamilyen segítséget nyújtanak a következő köröd végéig. Ilyen áldással például plusz pontokat lehet kapni a támadódobásokhoz. A szerencsék is azonnal kifejtik hatásukat, majd kikerülnek a játékból. A tárgyakat valamelyik hősnek kell adni, aki a későbbi körök során használhatja azt. Tárgyak között találtok egyszerű, kisebb tárgyakat, mint például a gyógyital, de komoly, erős fegyvereket, páncélokat is felhúzhattok.
Az ellenség legyőzésével tapasztalati pontokhoz juthat a csapat. Két módon lehet felhasználni ezeket a pontokat.
Az egyik lehetőség a találkozás pakli lapjainak megszüntetése. Ha felhúztok egy kellemetlenebb találkozás lapot, elkölthettek öt pontot és a kártya hatása nem jön létre.
A másik lehetőség a szintlépés. Először is dobnod kell egy tiszta húszast vagy semlegesítened kell egy csapdát. Ha ez megvan, akkor elkölthetsz öt pontot és hősöd szintet lép. A szintlépésnek több előnye is van. Karaktered életereje megnő, ahogy védelme is, új képességekhez jut, valamint kritikus találatot tud okozni az ellenfeleknek.
A játék két módon érhet véget: akkor nyertek, ha a küldetés minden feladatát teljesítettétek. Ez minden küldetés esetében más. Többnyire egy nagyobb szörnyet kell elpusztítanotok, de valamely’ küldetésben egy tárgyat kell megtalálnotok, vagy csak ki kell menekülnötök a kastélyból. Elveszítitek a játékot, ha valamelyik feladatot nem sikerül végrehajtanotok, vagy ha egyikőtök hőse elesik.

A doboz tartalma
Összesen 41 térképdarab kapott helyet a dobozban, melyek vastag, jó minőségű kartonból készültek. A külalak sajnos elég egysíkú, de illik a világ sötét hangulatához.
Műanyagfigurákból 42 jár a játékhoz. Mind-mind aprólékosan kidolgozott, elsőrangú figurák. Az élőhalott dracolich egyszerűen pazar!
A hősöknek öt lap, a gonosztevőknek négy. Ezek a lapok vastagabbak és nagyobbak, mint a többi, így könnyen megkülönböztethetjük őket.
200 kártyalapot (szörnyek, események, tárgyak) és 192 jelzőt is találunk a dobozban, valamint egy húszoldalú dobókockát.
A mennyiségre semmiképp’ nem lehet panasz! A doboz rendesen meg van pakolva.

Végszó
A játékszabályok egyszerűek. Az első küldetés után már a szabálykönyvet sem kell elővenni, minden fontos tudnivaló szerepel a kártyákon. A rendszer gyors, kevés a holtidő, egy óra alatt lejátszható egy kaland. Fontos megjegyezni, hogy nincs szükség mesélőre, aki a szörnyeket irányítaná. Itt mindenki együtt játszik a közös cél érdekében.
A rengeteg élőhalott, likantróp és patkány remekül illik Ravenlofthoz, amit tovább erősít maga Strahd is. Az ismerős karakterek nagyon tudják fokozni a hangulatot.
Meg kell jegyezni, hogy a játék igen nehézre sikerült. Biztosan sokszor el fognak esni hőseitek az első néhány teremben, de ne adjátok fel! Idővel belejöttök! Küzdjetek tovább, megéri!

A Castle Ravenloft szabályrendszerét használja a Wrath of Ashardalon és a Legend of Drizzt társasjátékok is, így akár használhatjuk a másik dobozban lévő hősöket, kártyákat is.
Ha esetleg olvastál már Ravenloft könyvet és tetszett, vagy ha szeretsz szörnyekre vadászni és kincseket keresni, vagy ha szívesen leszámolnál a vámpírokkal, bátran ajánlom ezt a játékot. Igazán jól sikerült darab!

Hivatalos honlap
Szabálykönyv

A Dungeons & Dragons játékok sorozat többi tagja:

Alapjátékok:

31678,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
31273,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
38790,- Ft
Előrendelhető
Várható, de nem tudjuk mikor
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén
38790,- Ft
Raktáron van
Azonnal kapható a boltban is
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén

Kiegészítők:

Nem rendelhető
Nem rendelhető, nem tudjuk mikor lesz
Ingyenes szállítás 18000,- Ft felett, kizárólag GLS szállítás esetén

Értékelések

4.5

A pontok átlaga

2 értékelés alapján
  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0

Értékeld ezt a terméket és írd meg a véleményedet

Ehhoz először be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál itt az idő. Aztán gyere ide vissza és folytasd a véleményed megírását.Bejelentkezés & Regisztrálás
  • Nagyon könnyű megtanulni, kötött szabályai vannak, nem szükséges szerepjátékként játszani de sokkal érdekesebb úgy. Nagyon jó akit érdekel a DnD és a szerepjátékok de nem játszott még rajtuk. Hátránya, hogy ha nem élvezed az események elképzelését és a történetet és csak a játék mechanikájára koncentrálsz akkor rövid idő után unalmassá válik mivel nem nyújt túl nagy stratégiai mélységet.

  • Kellemes átmenet a szerepjáték és a társasjátékok között. Könnyűnek nem mondható, bár borzasztóan "kockafüggő", így a legizgalmasabb perceket egy-egy mindent eldöntő dobás előtti feszültség hozta meg.
    A figurák nagyon jól kidolgozottak, könnyen festhetők, és nagyon jól használhatók a többi d&d kalandjátékban, vagy akár a szerepjátékban is.
    Nagyon kellemes szórakozás, sok küldetés található benne, könnyű megtanulni, és ami kifejezetten tetszik benne, hogy nagyon jól bővíthető, akár saját karakterekkel/szörnyekkel/csapdákkal, akár új katakombákkal, vagy küldetésekkel, de kiválóan keverhető a többi d&d társasjátékkal is.

Szállítás bárhová

Ingyen szállítás Magyarországon belül 18000,- fölött, kizárólag GLS szállítás esetén.

Rendelés telefonon vagy neten

Bármikor lemondhatod

Fizetési lehetőségek

Készpénzzel, Bankkártyával vagy Átutalással

60 napig teljes áron

Beszámítjuk bontatlan játékodat

Írj értékelést!
Az oldal a működéséhez szükséges sütiket használ.