Szabály a dobozban: | Angol |
Szerző: | Manuel Rozoy |
Kiadó: | Space Cowboys |
Kiadás éve: | 2015 |
Szükséges nyelvismeret: | Angol nyelvű |
Sorozat: | T.I.M.E Stories játékok |
Címkék: | Kooperatív, „Kennerspiel des Jahres 2016“ jelölt, Nem kipróbálható, T.I.M.E Stories - Fehér ciklus, Tematikus (Amerigame), |
Hű, nem is tudom mivel kezdjem! :)
Röviden: a játék nekünk nagyon tetszett, legnagyobb élmény a felfedezés öröme volt! Legjobb élményt 4 játékossal nyújtja. 2 fővel szabálymódosításokra van szükség.
Tipp: ketten sose irányítsatok kettő-kettő karaktert, mert sok hangulati elem vész el!!
Helyette - ahogy a BGG-n is javasolják - adjatok magatoknak több időt és +1 életet.
Bővebben:
A játék és a játékélmény számunkra eszméletlen jó volt. Úgy éreztük, mintha egy számítógépes kalandjátékot játszanánk - helyszíneket fedezünk fel, tárgyakat gyűjtünk, emberekkel beszélgetünk - mindezt interaktívan és kooperatívan, együtt.
Az ötlet fergeteges!
A kivitelezés és a szabályrendszer is kitűnően sikerült! Lehet elsőre nem lesz tiszta minden, de második olvasatra és játék közben kitisztul a kép.
A kaland izgalmas, a játékmenet egyszerű és fordulatos. Többszöri nekifutás igényel.
Az újrajátszhatóságról:
Ne vedd elő minden héten!
A dobozban 1 kaland van, melynek megfejtésével a játékélmény nagy része elvész - hiszen már tudod a történetet és a megfejtést.
Ugyanakkor, olyan ez mint egy detektív film, ha előveszed fél év múlva, már nem fogsz emlékezni minden apró részletre és megoldásra, így újra törheted a fejed rajta, és mindig más-más társasággal játszva újra átélheted az izgalmakat, ahogy ők megoldják a rejtélyt.
Összegzés:
Óriási, 1-2 napos élmény (havonta-félévente) melyet kár lenne és nem is szabad kihagyni!!
Mi négyen játszottuk a játékot, és teljesen le voltunk nyűgözve tőle. A legtöbbet talán az mondja el az élményről, hogy bár az alapjátékot közösen vettük, mikor begfejeztük már mindenki ajánlkozott, hogy a kiegészítőket ő fizeti (hogy kapjon egy darabot ebből a társasból).
De magáról a játékról:
- egy kicsit több is, mint társas, de megtartja annak minden jó tulajdonságát: narratív, de a szabályok egyértelműek, nem okoz bozonytalanságot a játékmenetben az egymás közötti interakció
- az egész olyan, mintha közösen szerepelnénk egy regényben és sosem tudhatnánk mi van a következő ajtó mögött
- a rejtély zseniális, végig izgalmas
- a karakterek, a grafika, mind-mind remek, nagyban segítik a beleélést
- a már megjelent részek mind kooperatívak, de az a hír járja, hogy később felüti a fejét a viszály is a csapatban, alig várjuk ;)
Kötelező darab, mindenkinek ajánlom, ha kipróbáltátok, akkor garantáltan bekerül a naptárba az összes kiegészítő időpontja!
Amikor először játszottam a barátnőmmel; TIME Storiest, olyan érzésem volt, hogy ez a legjobb játék, amit egész életemben láttam. Lelkesedésünk olyan szinteken járt, hogy elhatároztuk, visszamegyünk és megvesszük rögtön az összes expansiont.
Aztán jött a második run. És nem maradt más hátra, mint monoton lapozgatás, dobálgatás, és frusztrált bámulása a time tracknek. Úgy, hogy már ismertük a sztori nagy részét, és csak száguldottunk, hogy befejezzük, az élvezet tökéletesen, de tökéletesen elmúlt. Megint nem végeztünk, és mivel reménykedtem benne, hogy csak nem kellett volna azonnal újra elővenni, és idővel jobb lesz, félretettem úgy jó két hónapra. Majd jött a harmadik run, ahol már kvázi végtelen időnk volt. Ami elsőre jó ötletnek tűnt, mert végre meg lehetett mindent nézni. Ugyanakkor elvette a tesztek összes izgalmát, mivel úgyis megnyertük őket. A végső leszámoláskor pedig csak zavartan néztünk egymásra és vakartuk a fejünket.
Én nagyon szerettem volna szeretni ezt a játékot, de a fantasztikus kezdés után olyan tempóban döglött le az élmény, hogy nem igazán értem, mire ez a nagy felhajtás.