Lovecraft univerzumában, annál is pontosabban Arkhamban találjuk ismét magunkat, mint nyomozók. Ha úgy véled, hogy ismerős ez a játék és a felépítése, akkor teljesen igazad van. Ettől függetlenül nem is lehetne különb, mint a hasonló atmoszférával rendelkező játékok, melyek ebben a világban lettek létrehozva. (Arkham horror, Eldritch Horror, Elder Sign, Mansions of Madness)
Az első és legfontosabb dolog: nincs szerencsefaktor, nincsenek kockák.. csakis a mentális erőnket teszi próbára a játék és azt a képességünket, hogy mennyi ideig tudjuk tolni határait az elménknek.
Végig kell nyomoznunk egy 1920as évekbe helyezett Arkham-ot és mindössze néhány újságcikk, pár szemtanú és a megérzésünk áll rendelkezésre, hogy megoldjuk az ügyet.
A játék úgy kezdődik, hogy az alapdobozban található 8 komplett történetből kiválasztunk egyet és elkezdjük lejátszani. (Nem kell kronologikusan haladni, de javasolt.) A történet során egyensúlyozunk a realitás és a rémálmok között egy 'sanity' mechanikával, amit a veterán Arkham Horror játékosok jól ismerhetnek.
Az alapjátékban lévő történetek:
Case 1 - A Grain of Evil
Case 2 - The King Cometh
Case 3 - The Serpent's Vengeance
Case 4 - The Slumbering Solace
Case 5 - The Vanished Girl
Case 6 - The Liber Mortis
Case 7 - The Faceless Expedition
Case 8 - A Stalker in the Shadows