A Twilight Imperium (negyedik kiadás) egy galaktikus hódító űrstratégia, amelyben 3-6 játékos tölti be a 17 frakció egyikének szerepét, hogy katonai erővel, politikai manőverezéssel, gazdasági alkudozással övék legyen a galaxis irányítása. Minden frakció egyedi játékélményt biztosít, a féreglyukakon át közlekedő Creuss szellemeken (Ghosts of Creuss to the Emirates) át a Hacan Emírségig (Emirates of Hacan), akik a kereskedelem és a gazdaság mesterei. Ez a 17 faj számos utat kínál a győzelemhez, de csak egyvalaki ülhet Mecatol Rex trónjára, mint a galaxis új ura.
A Twilight Imperium-ban nincs két egyforma játék! Minden galaktikus korszak kezdetén a játéktábla egyedien alakul, így adva teret újabbnál-újabb stratégiák kialakítására, amelyről az 51 galaxislapka gondoskodik, amelyeken bolygóktól és szupernóváktól kezdve aszteroidamezőkig és gravitációs szakadásokig minden megtalálható. A játékosok ezekből a lapkákból kapnak egy leosztást, majd felváltva hozzák létre saját galaxisukat a Mecatol Rex, a tábla közepén lévő fővárosi bolygó körül. Bejárva a galaxist számos dolog nehezítheti vagy éppen könnyítheti az utazást. Egy ionvihar blokkolhatja a galaxison történő áthaladást, míg egy véletlenül elhelyezett gravitációs hasadék megvédhet a legközelebbi ellenségtől. A galaxis a tiétek, és csak arra vár, hogy miként mesterkedtek, és miként uraljátok majd.
Vizuális újításai mellett több elem is megváltozott a negyedik kiadásra, mellyekkel a veterán játékosokat is meg tudja lepni.
Minden játék más lesz a fajok változatossága és az űrtérkép rugalmassága között és ezáltal a sokadik alkalom után is olyan érzéssel ül le az ember játszani, mintha egy új részt nézne egy sorozatból, vagy egy hasonló, mégis más játékkal játszana.
A lehetőségek már-már végtelenek. Induljon az űropera!
Szabály a dobozban: | Angol |
Szerző: | Christian T. Petersen |
Kiadó: | Fantasy Flight Games |
Kiadás éve: | 2017 |
Szükséges nyelvismeret: | Angol nyelvű |
Sorozat: | Twilight Imperium játékok |
Címkék: | Sci-fi, Harci, Maratoni játék, Stratégia (Eurogame), Eltérő játékos képességek, Tematikus (Amerigame), Kereskedés, Eltérő kör fázisok, Szavazás, |
A JÁTÉK!
Érdemes egy alkalomra 12 órát szánni. Nem tart mindig ennyi ideig, de ez az a játék ahol a legjobb kényelmesen, nem kapkodva, sokat beszélgetve játszani.
Senkit ne ijesszen meg a komplexitása - a 4. kiadás eléggé streamlineolva lett, a kör felépítése érthető és könnyen megtanulható.
"De sosem fog az asztalra kerülni, mert senkinek nincs ennyi ideje!"
Dehogynem, csak előre le kell szervezni. Pár hét, vagy akár egy hónappal előre, és igenis rá kell szánni egy teljes napot - reggeltől estig amíg tart, mert azon a napon nem csak simán 'társasozni' fogtok, hanem Twilight Imperiumozni.
Aki egyszer elmegy egy ilyen alkalomra, az garantáltan rá fog kapni (legalábbis nálunk ez történt.)
Ami még fontos - a játék nem arról szól, hogy letöröljük a másikat a térképről, ezzel jó ha mindenki tisztában van. Az objektívákra kell játszani, mert azokkal nyer az ember. Persze lehet és kell is csatázni, de ebben a játékban mindent meg lehet beszélni.