A Tapestry egy civilizáció fejlesztő játék 1-5 játékosig, a Scythe, a Viticulture és a Charterstone alkotójától, Jamey Stegmaier-től.
A semmiből kezdheted a civilizációd fejlesztését az emberiség kezdetén és 4 különböző ágazatban fejlődhetsz a játék során: tudomány, technológia, felfedezés és katonaság. Fókuszálhatsz egyedül egy ágazat fejlesztésére vagy próbálkozhatsz egy kiegyensúlyozottabb kombinációval is. A játék során figyelned kell a bevételeid kezelésére, a fővárosod fejlesztésére, az egyedi képességeid ügyes kihasználására és a Korkép kártyák megszerzésére, amik a civilizációd történetét mesélik el.
A játékmechanizmus egyszerű. Válassz két opcióból a körödben: előre haladsz valamelyik ágazatban vagy bevételt szerzel. Sok munkáslehelyezős játékban el vagyunk halmozva opciókkal, ami nem könnyítik meg az első játékokat. A Tapestry-ben 48 féle akció mezőből minden körben csak 4 elérhető nekünk. Emiatt könnyen tanulható a játék, de persze jól játszani annál nehezebb.
Szabály a dobozban: | Magyar |
Szerző: | Jamey Stegmaier |
Kiadó: | Delta Vision |
Kiadás éve: | 2019 |
Szükséges nyelvismeret: | Magyar nyelvű |
Sorozat: | Tapestry (Korkép) játékok |
Címkék: | Stratégia (Eurogame), Civilizáció, Lapka lepakolás, Eltérő játékos képességek, Lap menedzsment, |
Sajnos ez egy teszteletlen, felesleges csilli villi alkatrészekkel teli, feleslegesen nagyon drága társasjáték, aminek a valódi értéke, játékélménye meg sem közelíti azt, amibe kerül.
A Korkép kártyák borzalmasan egyenlőtlen erejűek, és a népek közül is van ami nagyon jó, van ami szó szerint használhatatlan!
A játék alapötlete jó, és élvezetes lenne olcsóbb alkatrészekkel, és lényegesen több teszteléssel!
Az interakció szinte teljes hiánya engem annyira nem zavar, de akiket igen kerüljék ezt a játékot!