A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 1-4 játékos
Játékidő: 180 perc
Ajánlott: 14 éves kortól
Szerzők: Ignacy Trzewiczek, Weronika Spyra, Jakub Poczęty, Przemysław Rymer
Kiadó: Portal Games
Kiadás éve: 2021
A Dune: House Secrets egy kooperatív történet vezérelt játék, amely a Dűne világában játszódik, Frank Herbert világhírű regénye és a Denis Villeneuve által rendezett epikus kasszasiker nyomán.
A játékban a Harkonnen-ház elleni ellenálláshoz csatlakoztok az Arrakis-on, és a történet 4 fejezete (ebből az első a Prológus) révén részesévé válhattok a Dűne gazdag világának. Minden fejezet egy sor Találkozás kártyán keresztül kel életre. Minden fejezet végén ki kell tölteni egy állapotjelentést, amely a megszerzett információkat tartalmazza és különféle javaslatokat ad a továbblépésre – ezek a jelentések befolyásolják a történet folyását.
A játékban nincsenek győztesek vagy vesztesek! Helyette a tapasztalataitok és a döntéseitek kerülnek előtérbe, hogy egy saját történetet alkossanak!
A Dune: House Secrets-ben a játékosok lázadók szerepét öltik magukra, akiknek együttműködve, egy sor kihívást jelentő küldetést kell teljesíteniük, melyhez véges idő és erőforrás áll a rendelkezésükre.
A játékban 2 ház közötti konfliktus kellős közepén találjátok magatokat. Minden döntésetek befolyásolja majd a történet alakulását$ Bárhová mentek, kivel barátkoztok, vagy kit választotok ellenségeteknek, az teljes mértékben rajtatok múlik. De hogy utatok hova vezet, az majd csak később derül ki?
Az Arrakison lázadó ügynökként nagyon egyszerű a célotok: fedjétek fel a titkokat, és fedezzétek fel a történet szerteágazó szálait. Ahogy haladtok előre a Találkozás kártyákkal, úgy mélyül egyre a történet, és derül fény a különféle részletekre, intrikákra. A Találkozások különféle helyzetek elé állítanak majd, mint pl. gyanús területeket kell felderítése, az Arrakis lakóinak kihallgatása, eszközök után kutatás, stb. Minden kártya fontos információt tartalmaz - ezért nem célszerű csupán átfutni azokat -, és azt is leírják, hogy mire van szükség egy adott cél eléréséhez. Ezen célok teljesítésének azonban gátat szab az idő, így lehetetlen a teljes történetet teljes valójában megismerni, sok rejtélyre nem derülhet majd fény...
A megszerzett tapasztalati pontok elköltésével szintet léphetnek a karaktereitek. Ezt úgy tudjátok megtenni, hogy matricákat helyeztek el a karakter vagy támogató (a karakter tábla másik oldala) táblák erre a célra kialakított helyére. A készségek megszerzése megköveteli a tapasztalati pontot elköltését.
VIGYÁZAT!
Érzelmekkel túlfűtött, hirtelen felindulásból elkövetett vélemény!
Nem, nem, soha többet! Kidobott pénz, amire vagy egy évig gyűjtöttem, mire megvehettem és most minden nap emlékeztet a hibámra, hogy a polcomról néz vissza rám.
No, de legyünk összeszedettek, rendben?
Pozitívumok:
- Szép és minőségi papírt használ. Az A3-as Arrakis térképet szívesen kitenném a falra.
- A bevezető, plot szövegek hangulatosak és jól vannak megírva. A kártyákon lévő szövegek szintén.
- Illene még több pontot hoznom ide, ugye?
Negatívumok:
- Cseréld ki a csúnya, gonosz Harkonneneket maffiára, helyi bűnözőkre, piti bandára, vagy akár okosabb csövesekre az aluljáróból. Ugyanezt a történetet kapod. Közel nulla, amit a játék ténylegesen kezd az általa megkaparintott világgal.
- Oh, hogy ez egy szerepjáték? Sem a barátaim, sem én nem éreztem ezt. Azon kívül, hogy előtted van egy kartonszerű lap egy figurával, a játék nemhogy nem kényszerít, de még csak nem is bátorít rá, hogy használd. Csepp késztetés sincs, hogy karakterben játszd a teljesen átlagos történetet.
- Vannak különböző, elkölthető pontok! Igen, vannak. Azon kívül, hogy amikor kell odavágod vagy sem, hidegen hagynak. Nem nehéz megszerezni őket és elkölteni is pont ennyibe fáj.
- A térkép jól hangzik, jól néz ki, megnyomja a játék árát, de az égvilágon semmi funkciója. Nem olyan, mint a szerepjátékoknál, hogy van X lépésed, amit elkölthetsz, hogy eljuss az Y távban lévő helyre. Csak... létezik. És szép.
- A döntéseidnek lényegében semmi következménye nincs. Oké, van... nem tudsz meg mindent, ha rosszul döntesz, mert nem jut rá pontod, lépésszámod miegymásod, de... őszintén? Ezen a ponton érdekel még ez valakit? Úgyis általában random videókat nézel, amiknek nincs is értelme, hogy videók legyenek (nagyon minimális kivétellel), mert csak a képernyőn lepergő szövegek. Miért is nem lehetett ezt papíron és kártyán kiadni hozzá? Oh, tudom, mert akkor nem lenne ilyen divatos multiplatformos társasjáték!
- Az egészet pedig megkoronázza a fejezetek végén található pár pontból álló kérdezz-felelek, amitől a játék utolsó cseppje is elvész. Onnantól nem szórakozás, hanem egy vizsgafeladat. Valami, aminek a tananyagába beleástad magad az elmúlt egy-másfél órában, de... miért is? Hogy kiírja 3 kérdésből 1 helyes választ adtál, igyekezhettél volna jobban is. Köszönöm, tanítónéni, legközelebb jobban igyekszem majd!
U.i.: Bárki megveszi, nagyon figyeljen rá, hogy hiába vannak bontott, használt példányok a boltban, nem váltják őket vissza!