Battlestar Galactica - Exodus Expansion

Új Társasjáték - Kiegészítő, alapjáték szükséges
 5.0
2 értékelés
Próbáld ki otthon azokkal, akikkel játszani fogsz
Nem kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.
  • Rövid leírás
  • Tulajdonságok
  • A sorozat többi darabja
  • Vélemények

 A kolóniákat ért elsöprő támadás óta eltelt évek alatt az emberiség maroknyi túlélői sikeresen eljutottak őshazájukba, Kobolra, túlélték Új-Caprica viszontagságait. Utazásik újabb mérföldkőhöz érkezett, vajon túlélik-e az Ión-csillgaködben rájuk váró megpróbáltatásokat, miközben a Cylonok fáradhatatlanul üldözik őket? A Battlestar Galactica második kiegészítőjében ez csak rajtunk áll. Vagy bukik.

Három az egyben
A Pegasustól eltérően sokkal inkább modulrendszerű kiegészítőt kapunk, mely három új játékmódot kínál, melyet tetszés szerint használhatunk akár az alapjátékkal, akár a fent említett kiegészítővel együtt is. A játékmódok mellett természetesen kapunk új úti cél, krízis, valamint képesség kártyákat is. A három modul pedig a következő:

Conflicted Loyalties
Eddig megszokhattuk, hogy hűség kártyáink a „Cylon vagy” és „Nem vagy Cylon” lehetőségeket vonultatták fel. A conflicted loyalties játékmódban a „Nem vagy Cylon” kártyákból kapunk újakat, melyek felpezsdítik az emberek oldalán álló játékosok életét. Ráadásul játék közben a kiosztandó hűség-kártyák paklija soha nem fogy el teljesen (egy lap mindig marad benne), ugyanis előfordulhat, hogy ehhez a paklihoz újra és újra hozzá kell nyúlnunk. Ilyenkor általában a különálló „Nem vagy Cylon” pakliból keverünk bele lapokat, majd így húzunk új hűség-kártyát. Az újdonság, hogy két féle „Nem vagy Cylon” kártya fordulhat elő:
- Personal Goal
Akinél ilyen kártya van, felfedheti, ha a kártyán szereplő feltételek teljesülnek (pl.: az elnök börtönben van, vagy az admirális elhasználta az atombombáit, stb.), majd a fentebb leírt módon húz helyette egy újat (Szerencsétlen esetben tehát még Cylonná is válhat). Ha azonban a játék legvégére, az utolsó ugrás után ilyen kártya még felfedetlenül a játékban marad, az emberek a rajta szereplő erőforrás-veszteséget szenvedik el, tehát egy borotvaélen táncoló győzelemből könnyedén súlyos vereség válhat.

- The Final Five
Akinél ilyen kártya van, egyetlen dologra kell odafigyelnie: soha, semmilyen körülmények között nem szabad hagynia, hogy másik játékos megvizsgálja a kártyáját. Ekkor ugyanis súlyos dolgok történhetnek (kivégzések, a hajó sérülést szenved, aktiválódnak az ellenséges hajók, stb.)

The Cylon Fleet
Ebben a verzióban szerepet kap egy új játéktábla, melyen egy Cylon anyahajó helyezkedik el (Cylon játékosoknak új helyszín), új titulus (CAG), valamint új vadászgépek az emberek számára (Viper Mark VII), melyek gyorsabbak és nehezebb őket elpusztítani, mint a többit, ám alapvetően sérült hajók között kezdenek. A Cylon anyahajót körülvevő űr a fő táblával megegyezően van felosztva azzal a különbséggel, hogy minden szektora számozott, mely igen fontos szerepet kap.

Ha ezt a játékmódot választjuk, az emberiségnek soha nem lesz nyugalma. Abban az esetben, ha a krízis-kártya úgy aktiválna ellenséges hajót, hogy az nem valósulhat meg (nincs megfelelő hajó a táblán), akkor az adott hajó a Cylon anyahajó mellett fog megjelenni, kockadobásnak megfelelő számú szektorban. Elég mindösszesen négy hajónak ily módon felkerülnie a táblára, ekkor ugyanis az üldözők utolérik a flottát, az anyahajóval repülő összes Cylon hajó átugrik a Galactica köré.
Továbbá az emberek már a minél gyorsabb térugrásokban sem bízhatnak. Ekkor ugyan a Galactica körül megtisztul az űr, de a Cylon hajók játékban maradnak, visszatérnek az anyahajó mellé, ahonnan ismét bármelyik pillanatban támadhatnak.
Ha ez pedig még mindig nem lenne elég, ugrásnál a civil hajók a Galactica mellett maradnak. Ők már csakis akkor kerülhetnek biztonságba, ha egy vadászgép egy cselekvést felhasználva „lekíséri” őket a tábláról.

The Ionian Nebula
Az utolsó játékmódhoz tartozik pedig az Ión-csillagköd, mint végső cél, továbbá a hajón megjelenő szövetségesek, illetve az új trauma tokenek. A tokenekből három félét találunk: jóindulatú (kék), ellenséges (piros), valamint katasztrófa (vércsepp) tokent. Ha ez utóbbit emberi játékos húzza fel, azonnal kivégződik, Cylon játékossal pedig újabb trauma tokeneket húzat fel. Ez legtöbbször a fogdában és a betegszobán fordulhat elő, ugyaanis ezek a helyszínek kapnak kötelezően felhúzandó tokent.
A játék folyamán mindig három szövetséges karaktert találunk hajón. Mindegyikükhöz tartozik egy-egy kártya, melyen megtaláljuk, hogy mit cselekednek, ha jóindulatúak, illetve mit, ha ellenségesek. Ezt pedig a rájuk helyezett trauma token fogja eldönteni. Ha meglátogattunk egy szövetségest az kikerül a játékból, húzunk helyette egy újat és saját trauma tokenjeink közül helyezünk rá egyet, persze titokban. Felfedett Cylon játékosok jóval nehezebben tudnak megszabadulni tokenjeiktől, kizárólag akkor, ha a szövetséges a helyszín megsérülése miatt esik ki a játékból. Ekkor a legtöbb traumával rendelkező Cylon helyezi rá tokenjét.

A trauma tokenektől pedig mindenképpen érdemes megszabadulni, hiszen a hetedik ugrást követően az emberek és Cylonok keresztúthoz érkeznek. Még egy utolsó lehetőségük lesz, különleges „Crossroads” kártyákra helyezni egy tokenjüket (mindegyik kártya két opciót, jóindulatúat és ellenségeset ajánl fel). Ezek után az emberek eldobják az összes jóindulatú, a Cylonok pedig az összes ellenséges tokenjüket. Akinek legfeljebb kettő marad a kezében, eldobhatja őket. Ezek után viszont, akár ember, akár Cylon az illető, akinél a legtöbb trauma token maradt véglegesen kiesik a játékból. Tehát játék közben az emberek célja, hogy minél több ellenséges tokentől szabaduljanak meg, melyekkel ártanak társaiknak és a börtönt kockáztatják, a Cylonoké pedig épp ellenkező: mindél több jóindulatú tokentől megszabadulni, még akkor is, ha ez az emberek javát szolgálja.

Vélemény
Az Exodus mindent tud, amit egy kiegészítőtől elvárhatunk: a megszokott bővítések mellett teljesebbé, hangulatosabbá teszi a játékot, új lehetőségeket nyújt, melyeket kedvünkre variálhatunk. A legteljesebb élményt mindenképpen a teljes doboz, azaz mindhárom játékmód együttes használata nyújtja, „nehézsúlyú” BSG-játékosok pedig beilleszthetik az előző kiegészítő kártyáit és elemeit (Pegasus és a Cylon-leader) is a játékba, kőkemény Cylon-ember küzdelem érdekében.

Linkek: 
Angol nyelvű szabály
Hibajavítás az alapjátékhoz
Segédletek 

Gápel Ákosnak hála elérhető immár a kiegészítő magyar fordítása.

Battlestar Galactica - Exodus Expansion

Szabály a dobozban:
Szerzők: Tim Uren,
Corey Konieczka
Kiadó: Fantasy Flight Games
Kiadás éve: 2010
Sorozat: Battlestar Galactica játékok
Nem rendelhető
Nem rendelhető, nem tudjuk, hogy lesz-e
Ingyenes szállítás 12000,- Ft felett
Nem rendelhető
Nem rendelhető, nem tudjuk, hogy lesz-e
Ingyenes szállítás 12000,- Ft felett
Nem rendelhető
Nem rendelhető, nem tudjuk, hogy lesz-e
Ingyenes szállítás 12000,- Ft felett
2 értékelés alapján

5.0

A pontok átlaga

  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
Írd meg a véleményedet
Ehhoz először be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál itt az idő. Aztán gyere ide vissza és folytasd a véleményed megírását.Bejelentkezés & Regisztrálás
  • Fejet hajtok a BSG játéksorozat alkotói előtt! Csak azért nem adok több csillagot, mert nincs rá lehetőségem! :) Aki egyszer beszerzi ezt a kiegészítőt is, biztos, hogy nem fogja porosodni hagyni, a szórakozás és az izgalom garantált!

  • Nekem ez A kiegészítő. A CAG és a Cylon fleet board megoldja a pilóta problémát (pilótaként elég unalmas az alapjáték, kivéve Boomer), az Ally mechanika szórakoztató. Ha tapasztalt BSG-s társasággal játszunk, akkor szinte mindig önállóan ezt játszunk vagy keverjük a Pegasussal vagy a Daybreakkel.

Szállítás bárhová

Ingyen szállítás Magyarországon belül 12000,- fölött.

Rendelés telefonon vagy neten

Bármikor lemondhatod

Fizetési lehetőségek

Készpénzzel, Bankkártyával vagy Átutalással

60 napig teljes áron

Beszámítjuk bontatlan játékodat