A Bolt nyitva: Hétköznap 12 -19 -ig, Szombaton 10 -18 -ig Címe: 1067 Budapest Szondi u. 18/a.
A játék: Angol nyelvű
Játékosszám: 2-4 játékos
A legjobb: 2 játékossal
Ajánlott: 12+ éves kortól
Úgy gondolod, hogy te vagy a legjobb tankparancsnok a környéken, és bármilyen kisebb összecsapást megnyertél volna a II. világháborúban pár tankkal és kisegítő csapatokkal? Akkor a Panzer II. kiadása a te játékod!
A játékban kisebb ütközeteket lehet modellezni, ahol minden egyes tank, üteg vagy rohamlöveg külön jelölővel rendelkezik. Fontos lesz a manőverezés és egységeid minél jobb ismerete ahhoz, hogy legyőzhesd ellenfeled, aki hasonlóan erős csapatokkal indul a harcba.
Az alapjátékban az orosz fronton történt összecsapásokat modellezhetjük, és ehhez felhasználhatjuk a front legismertebb harcjárműveit mind német (Tigris, Párduc, Stug III, PZ IVG) mind orosz (KV-1, T-34/76, IS-2) oldalon.
A dobozt kinyitva szembesülünk azzal a magas minősséggel, ami a GMT utóbbi években megjelent játékait jellemzi. Minden egyes dobozt kézzel csomagolnak és egyesével átnéznek, hogy minden tökéletesen és hiánytalanul jusson el hozzánk!
Ezúttal amit kapunk az egy hexás domborzati térkép, 3 oldalnyi két oldalas jelölő az egységeknek és különböző hatásoknak, 10 műanyag önzáró zacskó a jelölőknek, 4db 10 oldalú dobókocka, egy nem kevesebb, mint 80 oldalas szabálykönyv, egy küldetésfüzet, számos játékos segédletet, valamint 16 darab kétoldalas egység-kártyát.
Ez utóbbiakat külön kiemelném, mivel ezek a színes kb. tenyérnyi lapok egyrészt részletesen tartalmazzák egye-egy egység pontos értékeit, és nagyon tartós kb 1,5 milliméter vastagságú kemény papírból készülnek.
Amit leginkább kiemelnék itt az a szabályrendszer rendkívüli rugalmassága és modularitása. Míg az alapszabályok nagyjából 20 oldalt ölelnek fel, addig a fejlesztett és opcionális szabályok újabb hatvanat, amiket külön-külön vagy akár egyszerre is alkalmazhatunk, ha szeretnénk.
Már az alapokkal is jól lehet modellezni egy kisebb harckocsi összecsapást, de a további szabályok olyanokat adnak hozzá a rendszerhez, mint a több mint a tüzérség, morál, képzési szint, légi támogatás, vagy a több mint tíz különböző találati hely járművenként. Legyen az bármi, speciális lőszer vagy toronyforgási sebesség, gyakorlatilag minden elképzelhető dolgot le lehet modellezni a rendszerrel ha szeretnénk!
Persze minél több szabályt alkalmazunk a játék annyival lassabb lesz, minél több szabályt alkalmazunk, míg gyors összecsapásokhoz jók az alapszabályok is.
A 40 oldalas küldetésfüzet 10 előre gyártott küldetést tartalmaz, de az igazi különlegesség a jól felépített küldetésszerkesztő rész. Az egységek pontértékeit és különböző módosítókat (morál, képzés, melyik csapatnak mi a célja stb.) is figyelembe véve elég kiegyensúlyozott összecsapásokat készíthetünk.
Akárhogy is gondolkozom, egyetlen hátrányt tudok mondani, ez pedig az hogy az alapjátékhoz csak 1 térkép áll rendelkezésünkre. Idővel unalmassá válhat midig ugyanazon a terepen harcolni, de szerencsére ezt a problémát a játék kiegészítőiben megjelent moduláris térképek bőven orvosolják.
A szabályok nagyon jók, érthetőek és sokféle képen variálhatóak. A küldetésszerkesztővel gyakorlatilag végtelen variációk állnak előttünk, és sosem fogyunk ki a lehetséges küldetésekből. Azt hiszem, aki szereti a kisebb egységekkel vívott összecsapásokat és a II. világháborút azoknak ez kötelező darab!