"A Szellemlovas célja, hogy megtaláljuk neked a legjobb társasjátékot!"

Az összes ...

Újdonság

Hamarosan kapható

Újra kapható

Hírlevél
Társasjáték kalauz!
Iratkozz fel most
és töltsd le ingyen!

 Vezetéknév:

 Keresztnév:*

 E-mail cím:*

 Elfogadom az adatkezelési nyilatkozatot.

 Reklámüzeneteket tartalmazó leveleket is küldhetnek.

Reklámüzenet például egy kedvezmény, vagy egy új megjelenés, amiben az ár is szerepel, és reklámüzenet, ha valaminek az árát megváltoztatjuk.


Az év játéka

BGG Top 8

Kihívások és komoly döntések: Discover - Lands Unknown

Dátum: 2019-01-23

2018-ban adta ki az FFG ezt a fél koop, túlélős egyedi játékot. A történet adott; egy véletlenszerű helyen találjátok magatokat, ami nem éppen a legkellemesebb helyszín hosszútávon egy ember számára.

Lehet sivatag, erdő, hegyek, lényeg, hogy haza akarsz jutni onnan és nem mellesleg életben kell maradnod/maradnotok. Többen vagytok, így több étel kell, nem feltétlenül barátságos lények is lehetnek a helyen és az időjárás sem a javatokat szolgálja… Izgalom minden mennyiségben!

Minden játék más és más…

Egy teljesen új játéktípust hozott 2018-ban az FFG, kezdve a Keyforge játékkal. A Discover: Lands Unknown a második ebben a típusban.

Mi is az a „Unique” játék?

Dióhéjban annyi, hogy ez egy teljesen új játéktípus. Többféle lehet egy „egyedi” játék, de egy közös bennük, hogy minden dobozban más elemek vannak. Minden játékmenet más és más végkifejletet ad és ezen felül, ha nem a saját játékodat viszed a társasjáték estére, hanem a haver hozza az övét, akkor maga a játék is új lesz.
Nem kell persze újra megtanulnod a szabályt, nem olyan mintha ugyanabban a dobozban valakinek egy Carcassonne lenne valakinek meg egy Blood Rage. Viszont az biztos, hogy nem ugyanazokkal a veszélyekkel és küldetésekkel fogsz szembenézni, sőt nem is ugyanazokkal a szereplőkkel fogsz nekiugrani egy teljesen más kalandnak, ha egy másik Discover: Lands Unknown társassal játszotok.

Mi az ami fix a dobozokban és mi változó?

Minden dobozban vannak olyan komponensek, amik egyformák; ilyen a szabálykönyv, a két féle terep leírás és olyan jelölők, amik nem a történet véletlenszerű alakulását segítik elő, tényleg csak jelölünk velük (pl. a tárcsa amin a sérüléseket és egyéb szükséges adatokat tudunk beállítani vagy a bábuk).
A többi elem változó, pontosabban ezek lehetnek a meglepetései a játéknak: a környezet (terep tile-ok), a történet (hogy pontosan mi a háttérsztori és mit kell tenni, hogy hazajuss), karakterek (ki vagyok én?), helyszínek, eszközök (mivel ölöd meg a farkast) és ellenségek (a farkas vagy esetleg egy gorilla?).

Egységben az erő...vagy inkább győzzön a jobb?

A játék ismertetők és bemutatók szeretik fél kooperatívnak jellemezni ezt a játékot. Végül is miért ne? Együtt vagyunk egy nem túl előnyös helyzetben; valahol elvesztünk, ahonnan ki kell jutnunk. Azonban ez nem olyan, mint egy szabadulószoba, ahol az egyikünk észrevesz valamit a többiek másra bukkannak és összedolgozva kijutunk.
Nem, ez a vadon, legyen szó egy kihalt apró szigetről, egy sivatagról vagy egy ismeretlen erdő mélyéről, itt nem feltétlenül a csapat fog nyerni, hanem az, aki a legjobban tűri a viszontagságokat és valamilyen előnyre tesz szert.