Eldritch Horror


Játékidő180 perc  Játékosszám1-8  (4 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerzők:
Corey Konieczka
Nikki Valens

Kiadó: Fantasy Flight Games
Kiadás éve: 2013
Szükséges nyelvismeret: Angol nyelvű
Szabály a dobozban: Angol
Sorozat: Eldritch Horror játékok
Címkék: Horror, Hosszú játék, Típus: Kooperatív, Tematikus: Cthulhu
16990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben.
Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.

Standard készlet általános használatra

Kártyavédő - Swan 57*90 mm Standard (160 db-os) 2 db

Kártyavédő - Swan 43*65 mm Standard (160 db-os) 1 db
Össz ár: 2970,- Ft
Prémium készlet igényes játékosoknak

Kártyavédő - Swan 57*90 mm Premium (100 db-os) 2 db

Kártyavédő - Swan 43*65 mm Premium (100 db-os) 2 db
Össz ár: 3960,- Ft

Röviden a játékról, játékismertető


Ismét egy H.P. Lovecraft világában helyet kapott játék, a Fantasy Flight jóvoltából. Jártunk már múzeumban, elhagyatott kúriákban, sőt, Arkham városában is megküzdhettünk a Mérhetetlen Vénekkel, a világ sorsáért. Hogyan lehet még ezt fokozni? Nos, ideje újra belebújni a rettenthetetlen nyomozók bőrébe, ezúttal az egész világ a játszóterünk!

Global Horror
A játék elején négy „főellenség”, azaz Mérhetetlen Vén közül választhatunk, akik jelentősen befolyásolják a játék menetét, illetve teendőinket. Célunk ugyan minden esetben azonos, megakadályozni ébredésüket, mielőtt az idő letelik, különben az ismert világunk végét hozzák el. Nem hangzik túl egyszerűnek és bizony, egyáltalán nem az!

Ahhoz, hogy sikerrel járhassunk, minden esetben eltérő feladatokat kell, hogy végrehajtsunk. Minden egyes Vén esetében négy-négy lap tartalmazza az esedékesen végrehajtandó feladatot, egyszerre mindig csak egyet ismerünk közülük. Lehet, hogy nyomokat kell gyűjtenünk a világ körül, varázslatokat elhasználnunk, hatalmas, földöntúli szörnyeket legyőznünk, és így tovább. Ha a négy feladatból hármat sikerrel végrehajtunk, megakadályoztuk az ébredést, megnyertük a játékot. Ha elbukunk, még lehet halovány esélyünk: ha a Vén felébred, még ugyan befejezhetjük a feladatainkat, ám a győzelemhez utána egy új, (a választott Véntől függő) végső feladatot is teljesítenünk kell, ami… maradjunk annyiban, hogy valahol a „piszok nehéz” és a „szinte lehetetlen” között mozog.

Nem sétagalopp
Ha pusztán a három feladat teljesítésével kellene boldogulnunk, még viszonylag könnyű dolgunk lenne. A játék azonban folyamatosan új kihívások elé állít minket: kapuk nyílnak más világokba, amiket ha nem zárunk be, szörnyeket ontanak magukból és az ébredést is mind közelebb hozzák. A játék minden egyes körét egy-egy új „mythos” kártya húzása zárja, ami jobb (és igencsak ritka) esetben kedvező számunkra, általában azonban meglehetősen rossz eseményeket idéz elő, új szörnyek, kapuk megjelenésétől kezdve speciális feladatok megjelenéséig, amiket ha nem tudunk teljesíteni, akár a játék végét is okozhatják.

Hajóval, vonattal és gyalog
Alaposan fel kell tehát kötnünk azt a bizonyos nadrágot, ha sikerrel akarunk járni. A világtérkép egyes helyszínein, a nagyobb és kisebb városok közözz hajóval, vonattal, illetve gyalogszerrel közlekedhetünk. Minden egyes helyszínen egy-egy esemény vár minket, van ahol akár több közül is választatunk. Meglátogathatjuk a nagyvárosokat, konkrét célok érdekében (pl. varázslatok megszerzése, illetve képességeink fejlesztése), gyűjthetünk nyomokat, melyek a fő feladatok teljesítésében játszanak szerepet, a kisebb, jelentéktelenebb helyszíneket is bejárhatjuk szerencsénket kísértve, meglátogathatjuk a rejtélyes idegen világokat, hogy bezárjuk az oda vezető kapukat, illetve akár még expedícióra is indulhatunk, értékes jutalmak, felszerelések reményében. Minél jobban fel kell szerelkeznünk a játék során, hiszen induló készletünk igencsak szegényes, önmagában igen kevés eséllyel szállunk szembe a földöntúli rémekkel.

A nyomok az őrületbe kergetnek
A játék elengedhetetlenül fontos részét képezik a felkutatandó nyomok, amiket főképp úgy szerezhetünk meg, ha teljesítünk egy-egy konkrét feladatot. Minden Vénhez tartozik egy-egy „nyom” pakli, ami az előbb említett feladatokat tartalmazza, és ezeken keresztül gyakorlatilag egyedi történeteket ismerhetünk meg. Shub-Niggurath esetében rejtélyes szektákkal találkozunk, Azatoth eljövetelét meteorzáporok előzik meg, míg Cthulhu előfutárai a tenger mélyéről érkeznek.

Sok eset előfordul, amikor, akár a nyomok megszerzése, akár más feladatok teljesítése közben alaposan pórul járunk. Megőrülünk, hallucinálni kezdünk, egy-egy csúnya zúzódást szedünk össze, sötét alkukat kötünk, vagy akár csak kölcsönhöz kell folyamodnunk. Ez mindössze néhány az előforduló állapotok közül, de mindegyikre igaz a következő: hatásukat nem ismerjük, csak amíg be nem következnek. Az állapot-kártyákból több példány is van, mindegyik hátulja eltérő. Lehet, hogy a pénzkölcsönt egyszerű „veréssel” megússzuk, de az is lehet, hogy sötétebb következményei lesznek. Ez a fajta bizonytalanság még színesebbé, változatosabbá teszi a játékot.

A városból a nagyvilágba
Az Eldritch Horrorral játszva, tapasztaltabb játékos óhatatlanul párhuzamot von az Arkham Horrorral, ami nem véletlen, hiszen utóbbi gyakorlatilag a játék elődjének tekinthető. Bár különálló játékkal van dolgunk, sok a hasonlóság, gyakorlatilag Arkham 2.0-nak is nevezhetjük. Ez viszont egyáltalán nem baj, a visszaköszönő mechanizmusok bár ismerősek, ezúttal egyszerűbbek, mégis sok esetben változatosabbak (a korábban említett nyomok, az egyes állapotok, illetve a győzelemhez szükséges feladatok többfélesége), sosem játsszuk le kétszer ugyanazt a játékot.

Csak kezdőknek, vagy megszállott kultistáknak
Az Eldritch Horror nem éppen családi játék, főleg tapasztaltabb, elkötelezettebb játékosoknak ajánlott. Igen nehéz, akit a játék élménye helyett a győzelem motivál, valószínűleg csalódni fog benne. Azonban ha felkészültnek érezzük magunkat, otthonosan mozgunk Lovecraft világában, vagy egyszerűen szeretjük az összetett, hangulatos és kemény kihívás elé állító kooperatív játékokat, akkor aligha van jobb választás az Eldritch Horrornál. Bár a kiegészítők még váratnak magukra, az eddigi jelek arra utalnak, hogy az Arkham Horrornak méltó örököse született.
 
Angol nyelvű szabály
Hibajavítás az alapjátékhoz
Itt egy ajánlót olvashattok Wosrty Ferenctől

Hivatalos játékbemutató:



Részletes bemutató:

Értékelések, vélemények:


Értékelés:

írta Göbölös Viktor
Dátum: 2014-02-10 09:47:54

Az Arkham Horror áramvonalasított változata ez. Nagyon sok mechanizmust kidobtak a régi rendszerből, vagy egyszerűbbel helyettesítették. Ez egyrészt könnyebben tanulhatóvá tette, másrészt lefaragott a játékidőből is. Azért nem kell aggódni, az EH így is könnyedén elhúzódhat 3 órán keresztül (de legalább nem egy teljes délután).

Ami kifejezetten tetszetős benne, az a még erősebb tematika. Az összes Mérhetetlen Vén külön kártyapaklival és eseményekkel rendelkezik, ezért még inkább érezhetjük hogy egy történet részesei vagyunk. Minden esemény finomra van hangolva, ami számomra lenyűgözővé teszi ezt a társast. A kivitelezés az FFG kiadóhoz méltó minőségű, és végre nem az alap nyomozók kerültek a dobozba, hanem 12 kevésbé ismert figura.

Mi nagyon megszerettük, méltó pótlása az Arkham Horrornak, amit mi már túl macerásnak és lassúnak éreztünk egy jó ideje.

Értékelés:

írta Márta Zoltán
Dátum: 2014-05-09 13:50:51

Volt már pár alkalmam kipróbálni a játékot, így gondoltam megírom a véleményem, igaz még csak két játékos módban játszottam vele. Örülök, hogy Lovecraft témában új társasjáték jelent meg, ami véleményem szerint nagyon jóra sikeredett, és jelenleg a legjobb társasjáték Lovecraft világában (bár egy kissé elfogult vagyok a játékkal kapcsolatban).
A világtérkép, az összes kártya és token nagyon szép, igényes kivitelezésű.
A játék mechanizmusa egyszerű, a szabálykönyv könnyen értelmezhető.
Maga a játék viszont valóban nagyon nehéz, a hat játékból mind a hatot elvesztettük, de nekem ez is pozitívum legalább nagyobb a kihívás, hogy nyerjen az ember,(pedig nagyon szeretek nyerni minden játékban na de ki nem?) De egy mérhetetlen vén ellen igen nehéz dolga lenne bármely nyomozónak.
Az egész világot bejárhatjuk nyomok után kutatva, a nagyobb városokban kapuk nyílnak ahonnan szörnyek jönnek,valamint a kör végén, ha a csillagkép egyezik a kapuéval, akkor kapjuk érte a doom tokeneket, és nem kell sok hogy felébredjen a mérhetetlen vén, és akkor még nehezebb dolgotok lesz. A kártyalapok leírása nagyon jóra sikeredett, igazán bele tudja magát élni az ember a játékba és Lovecraft világába. Nagyon jó hogy koperatív a játék és együtt beszéljük meg ki-hova megy, és mit fog csinálni a körében. A fontosabb dolgokban a csapat vezére (lead investigator) dönt, valamint ő szenvedi el a negatív hatásokat. A történés attól is függ, hogy milyen helyszínen tartózkodunk (város, vadon, vagy tenger) így találunk rá nyomokra, fejlődik a képességünk és így oldunk meg feladatokat, hogy végül megnyerjük a játékot. A kockadobáláson alapszik a játék, így nagy a szerencsefaktor, van, hogy a legjobb képességünkkel 4 kockából 1 sem jön be, de van, hogy szerencsés vagy és egy 1es szintű képességgel is megcsinálod az adott tesztet 1 kockával. Engem ez sem zavart igazából.
Aki szereti Lovecraft világát, és/vagy valami jó horror/nyomozós témában keres játékot, az próbálja ki, szerintem tetszeni fog!

Értékelés:

írta Szilágyi Gábor
Dátum: 2014-07-26 14:22:55

Álomkép avagy valóság?
Fáj? És ha igen akkor hol?
Mitől lesz egy horrorjáték horror?
Videojátékokban könnyen megoldható dolgok ezek..
míg egy asztalnál kissé nehezebben megvalósíthatóak az ilyen dolgok..
És hogy sikerül-e?
Na ahhoz, hogy megértsd tenned kell egy 5-ös figyelem tesztet..:P
Na jó nem fontos annyira..:D
Az Arkham horror életem első igazi horror játéka volt, úgy mentem be hogy akkor most cseréljünk be valami jóra, egy olyan játékra melynek az atmoszférája olyan erős hogy sikít, ha megközelíted! :D
A "helyi" szakértők javasolták nekem a játékot, rájuk hallgattam, mondva nem volt eddig egyik tippjük se rossz- így hát nézzük milyen is ez a játék.. mikor nekiálltam olvasni a szabálykönyvet feltűnt, hogy gyakran említi H.P. Lovecraft-ot, utánaolvastam kicsit, és hát srácok megteremtődött bennem az, hogy egy horror filmnek/könyvnek/TÁRSASNAK milyen jó hatása és élménye lehet az ember számára! :)
Egy csapat ismeretlen ember összefog, hogy megmentse a világot, röviden a történet, és míg más játékoknál úgy vagyunk hogy na itt egy idézet vagy valami, itt az ÖSSZES TÖRTÉNETET EL FOGOD OLVASNI! :D
Annyira élvezetes- egyik kalandból a másikba csöppenünk, pörögnek az események, új varázslatokat tanulunk, majd hirtelen idegbeteg lesz az egyik nyomozónk- elveszítettük, a másikat széttépte egy Schilla, a harmadik pedig megfejette az első nagy rejtélyt a háromból, hogy legyőzhessük tömör 2-3 óra alatt az egyik ősi istent, aki vissza akar térni közénk!
Ha te azt mondod nekem Horror,
ha azt mondod nekem hangulat,
ha azt mondod nekem lebilincselő történet-
Én annyit mondok neked
H.P. Lovecraft Eldritch Horror!
Igazi FFG alkotás, igazi történet, vérbeli izgalom, ERŐS ANGOLTUDÁS KELL!
De ha van, ha egyetlen jó angolos van, aki fordít minden kártyát, a történeteket, a cselekményt- akkor bizony eljő Cthulhu! :D

Értékelés:

írta Stefán György
Dátum: 2014-09-15 14:15:50

Ez a játék már szinte a polcról eladta magát, és – némi utánajárást követően – meg is győztem magam, hogy talán nem fogok zsákbamacskát venni.
3, illetve 4 játékossal próbáltuk ki. A „próba” másfél napig tartott… egyszerűen nem tudtuk abbahagyni.
Az igazsághoz hozzátartozik persze az is, hogy egy játékülés – még az összetett és szerteágazó szabályrendszer ismerete mellett is – legalább 3-4 óra + 15-20 perc az előkészítés. Ez nem az a „leülünk egy gyorsat játszani” típusú szórakozási forma.

Pozitívumok:
- Hangulat: még egyetlen olyan társasjátékkal sem találkoztam, amely ennyire átérezhető lett volna. Többen is megállapítottuk, hogy egy-egy játékülésből különösebb nehézség nélkül egy komplett „Lovecraft” kisregényt ki lehetett volna adni.
- Változatosság: Sok-sok különféle küldetés (encounter) vár a játékosokra, eltérő környezethez igazítva (város, tenger, vadon); 4 féle Mérhetetlen Vén, amelyik mind más-más stratégiát kíván; tucatnyi karakter, mind más-más képességekkel, erősségekkel és gyengeségekkel; tárgyak, szövetségesek, ereklyék és varázslatok egész tárháza – az újrajátszhatóság biztosítva van
- Kivitelezés: a játék nagyon szép és igényes. A számtalan különböző kártya és jelző elsőre ijesztő lehet, de a szabályok ismeretében már inkább tetszetős a sokféle lehetőség. (Talán lehetett volna kicsit drágább a játék, cserébe azért, hogy ne kartonlap-szörnyekkel, hanem igazi figurákkal küzdhessen meg a játékos.)
- Összjáték: Már a játék leírásában is szerepel, hogy ez kooperatív társas, de ez esetben ezt szó szerint kell érteni. Nagyon erős közösségi élményt ad, hiszen nyerni kizárólag csapatmunkával, egymást segítve lehet. Ha valaki csak önmagát erősíti, fejleszti és/vagy egyedül akciózik, akkor menthetetlenül eljön a Végzet.

Negatívumok:
- Nyelvtudás: Ehhez a játékhoz tudni kell angolul. Ráadásul, ha valaki nem elégszik meg a nem túl izgalmas és monoton kockacsörgetéssel, hanem tudni és érteni szeretné, hogy mi minden történik a játékban (kártyák leíró részei ), akkor bizony még az alapfokú tudás is kevés. Lovecraft világában csak úgy lehet elmerülni, ha azt meg is értjük (lásd: hangulat).
- Szerencsefaktor: Ha van igazán negatívuma a játéknak, akkor ez az. Szinte minden játékostársamnak egybehangzóan az volt az véleménye, hogy túl nagy szerepet kaptak a kockadobások, a szerencse. Sajnos még specialista karakterrel is előfordult, hogy körökön át nem sikerült megdobnia a legjobb szakértelme próbáit (10-15 kockából nem volt sikeres dobás), így tétlenségre kárhoztatva magát és közvetve a többi játékost. Bár bizonyos lapokkal lehet befolyásolni a szerencsét (pl. egészen kiváló ötlet a banki kölcsön vagy az áldás), de ezek is csak szerencsés dobások mellett működhetnek. Ha valakit ez kevéssé zavar, akkor megtalálta az ideális játékot, de számunkra rendkívül bosszantóan hatott. Volt, hogy egyetlen (!) rossz dobáson (illetve annak következményein) csúszott el egy jól induló játék.

Összegezve: a játék teljes mértékben megérte az árát (amely egyébként megítélésem szerint még az elfogadható kategóriába esik, különösen a külsőségeket és a tartalmat tekintve). Cthulhu- és Lovecraft-rajongóknak kötelező darab. Akik pedig szimplán szeretik a fantázia világát, szeretnek közös kihívásokat megoldani és van némi szabadidejük, azoknak nagyon ajánlott.

Értékelés:

írta Adamek Péter
Dátum: 2015-04-13 12:48:55

Pozitívumok: Alapvetően egy nehéz, de jó játék, jó kis sztorielemekkel, jó és viszonylag változatos ellenfelekkel. A szabályok logikusan átgondoltak és a tárgyak, állapotjelzők és események nagyon jó hangulatot adnak a játéknak. A horror hangulat teljesen átjön. Kicsit lassan indul el a játék, de az első rejtély teljesítése után fel szokott gyorsulni a játék. A karakterek többsége hasznos és jól használható és van is belőlük választék. A képességeik teljesen mások, ráadásul mindenkinek megvan a maga kis háttérsztorija, így egyediek, és nekem tetszik az is, hogy mindenkinek van egy aktív és egy passzív képessége is. A körök menete nem olyan hosszú, viszont maga a teljes játék 3-4 óráig is eltart, sokszor akkor is, ha a csapat bebukja a küldetést, mert az utolsó pillanatban is eldőlhet a játék végkiemenetele. Izgalmas játék egészen az utolsó pillanatig, igényli az összedolgozást a csapattársakkal és sokszor az áldozatokat a csapatért, bár néha frusztráló, hogy minden áldozat ellenére a kockadobások miatt veszítjük el a játékot. Meg király érzés bejárkálni a nyomozóinkkal a világot.

Negatívumok: Az egyetlen nagy negatívumnak viszont azt tudnám írni, hogy pár játék után elkezdenek a játékban ismétlődni az események, de szerencsére az első 2 kiegészítő (Forsaken Lore, Mountains of Madness) ezt a problémát is orvosolta. Illetve apró hátrány, hogy a tábla nagyon nagy (ami ki is van használva) és sok pakli van mellé, szóval kell hely a játéknak. Na meg, hogy a játékhoz feltétlenül szükséges, hogy legalább egyvalaki a csapatból nagyon tudjon angolul.

Szóval aki szereti a Cthulhu témát, az szeretni fogja ezt is (ha az Arkham Horror tetszett, ez is fog). Izgalmas, érdekes és hangulatos sztorikkal és jó játékmenettel rendelkezik és nagyon jó érzés, ha sikerül megakadályozni valamelyik Mérhetetlen Vént a világ elpusztításában.

Értékelés:

írta Csikós Gergely
Dátum: 2018-07-21 16:53:08

Csak ajánlani tudom. Kipróbálásra vittem haza, az első játék után eldőlt, hogy megtartom. Euro párti vagyok, de a sztori, meg a hangulat abszolút feledteti a nagy szerencsefaktort. Szerintem maximálisan megéri az árát. Jó lenne, ha már kijönne 1-2 kieg magyarul.

Írd meg a véleményedet

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.

Alapjáték:


17990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Kiegészítők:


7990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


14490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


8490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


14490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


8490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


16990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


8490,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


15990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban