Fallout (magyar)


Játékidő120 perc  Játékosszám1-4  (4 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerzők:
Andrew Fischer
Nathan I Hajek

Kiadó: Delta Vision
Kiadás éve: 2018
Szükséges nyelvismeret: Magyar
Szabály a dobozban: MAGYAR
Címkék: Sci-fi, Összetett stratégia, Posztapokaliptikus, Típus: Stratégia, Festhető miniatúrák, Számítógépes játék adaptáció
19990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben.
Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.

Standard készlet általános használatra

Kártyavédő - Swan 43*65 mm Standard (160 db-os) 1 db

Kártyavédő - Swan 57*90 mm Standard (160 db-os) 2 db
Össz ár: 2970,- Ft
Prémium készlet igényes játékosoknak

Kártyavédő - Swan 43*65 mm Premium (100 db-os) 2 db

Kártyavédő - Swan 57*90 mm Premium (100 db-os) 2 db
Össz ár: 3960,- Ft

Röviden a játékról, játékismertető


Üdv Itthon!

A pusztaság veszélyes hely! Szűkösek az erőforrások, hátsó szándék mindenütt, és halálos ellenségek lesnek rád minden sarkon. A Fallout társasjátékban az akcióid végzetes következményekkel járhatnak! Küldetések teljesítésével megváltoztathatod kalandozásaid menetét, és a találkozások alkalmával hozott döntéseid befolyásolhatják a népesség rólad alkotott véleményét.

A Vasutat kellene támogatnod vagy az Intézetet? Vajon az Acél Testvériség felülkerekedik-e az Enklávén? Felfedezed-e a 84. Menedék titkát? Szedd össze a barátaidat, legyél S.P.E.C.I.A.L.-is, és szerezz befolyást a pusztaságban a Fallout társasjátékkal

Értékelések, vélemények:


Értékelés:

írta Bolla Zsolt
Dátum: 2018-08-27 08:27:15

sziasztok.pár játékon túl vagyunk,azt hiszem már nagyjából átlátom a játékot.
alőször a játéktérről.az én véleményem,hogy kevés a lapka és kicsik.alapvetően így is lehet szaladgálni a térképen eleget ha úgy van,de én kicsit hiányolok még pár plusz helyszínt.talán majd a kiegészítő...a lapkák kicsik,ha már több figura vagy ellenfél áll rajta akkor 1-1 területen zsúfolt.abszolút nem értem miért nem csinálták kb 1.5x ekkorára vagy akkor az ellefeleket miért nem műanyag bábusra gyártották.túlélhető.

alapvetően pár forgatókönyv van,mi csak az elsővel játszottunk többször,hogy kiismerjük a játékot.nem egyszerű a dolog,a frakciók a küldetések megoldásával ha akarod ha nem egyre nagyobb hatalomra tesznek szert és nem is olyan sokára gyakorlatilag mindig van egy küldetés ami tulajdonképp azonnali győzelemhez juttatja valamely frakcióta,szerintem ezt direkt csinálták,gondolom nem akarták a végtelenségig húzni az egyes játszmákat.azonban ha valamely frakció teljhatalomhoz jut akkor a játékosok veszítettek.nem kooperatív a játék,inkább egymás mellett tevékenykedtek ha nagyon kell boltolva a másikkal.
az ember elsőre azt gondolná,hogy talán nem nehéz összeszedni a szükséges befolyást a játék megnyeréséhez,de azért kell rajta vakarózni (egyedi feladatok vannak mindenkinek).

a harcrendszer egyszerű,szerencse alapú.tulajdonképp a lényege,hogy minden ellenfélnek van 1-2 sebezhető pontja és te a kockákkal igyekszel megfelelő testrészt kidobni.a különböző felszerelések tulajdonképp javarészt újradobást adnak ha nem stimmelnek a dolgok.próbáknál hasonló a helyzet,csak siker ikont kell kidobni.
harcnál külön érdekes,hogy elég könnyen sérülsz ha nincs páncélod,mi több pikk-pakk lenyomnak ha balszerencséd van,mert ellenfél a térképen na az lesz elég.ha meg mondjuk már van egy 3-as páncélod akkor a halálkaromnak is elég kevés az esélye...
baromi nehezen sikerült végre 1-1 fegyvert találnunk,de akkor is mire lett valakinek puskája (mert sokszor nem mindegy van-e távharci eszközöd) akkor is baromi költséges fenntartani néhányat.

bizonyos helyszíneken találkozásokat lehet végrehajtani ahol történik valami és van 1-3 választási lehetőséged.na ezeknek a kártyáknak a számát nagyon keveslem,sokszor ugyanaz előjön ki tudja hányszor mikor a pakli megkeverődik.
az ellenfelek száma nagyjából rendben van,de az instant spawn megoldás miatt egy idő után nyüzsögnek a térképen.
tp-t viszonylag kimérten osztogat a játék,legtöbbet harcból kapod.így azonban sokszor a 2 akciódból az egyik sok esetben bizony a pihenés lesz :)

összességében mégis szórakoztató,hangulatos és nehéz tud lenni.a küldetések leírása nagyon nagyon ott van,összefüggések vannak,logikus.ez nagyon tetszett.
érdemes négyen játszani,mert ketten is ugyanannyi ellenfél van és hemzsegnek,így legalább más is van aki néha lenyom egyet-egyet és ha más nem legalább ideiglenesen szusszanhatunk egyet... :)

Értékelés:

írta Reichert Zoltán
Dátum: 2018-08-30 14:39:41

Véleményem szerint a játék nagyon jól sikerült, a Fallout széria hangulatát teljes mértékben visszaadja. A szabályai viszonylag egyszerűek, logikusak, pár játszma alatt könnyen megtanulható. A játék a mechanikáját tekintve leginkább a Rettegés Arkhamban-hoz hasonlítható. Itt is lényegében karaktert fejlesztünk, találkozásokat hajtunk végre, harcolunk és az ellenfelek automatikus mozgása is nagyon hasonló. Négy különálló történetet játszhatunk végig, mind a négy történetnek van egy véletlenszerűen generált térképe, saját szabályai és kettő, egymással szembenálló frakciója. Aki először tesz szert adott számú befolyásra, az nyeri a játékot. A játék szintén véget ér, ha valamelyik frakció eléri a legmagasabb befolyást. Ekkor, ha senkinek sincs meg a kitűzött mennyiségű befolyása, mindenki veszít. Rengeteg főküldetés van, illetve mellékküldetés. Ezeket többféle képen is meg lehet oldani, általában valamelyik frakciót gyengítik, illetve erősítik. És itt jön be a játék zsenialítása, ugyanis nyíltan (esetleg titokban) mindenki csatlakozhat egy frakcióhoz, amit segít. És miután mindenki választott frakciót, elkezdődik a harc a két frakció erősítéséért/gyengítéséért. Ez alatt sok borsot lehet törni a másik orra alá. Ebből következik, hogy ez a játék sok játékos esetén igen csak kompetitív, míg kevesebben játszva inkább kooperatív (a növekvő nehézség miatt). Nincs is jobb érzés, mint amikor úgy sikerül megnyerni egy játékot, hogy a történet is lezárul egy frakció győzelemre juttatásával, illetve a kitűzött befolyás mennyiséget is sikerül elérni. A játék újrajátszhatósága nagyon jó, rengeteg eseménykártyát csomagolnak a játék mellé, ami a kezdetekkor kevésnek tűnhet, de a küldetések játék közben rendesen felduzzasztják az alap paklikat. A játék részei nagyon igényesen lettek kidolgozva, a fordítás is nagyon jó lett, hibákat nem találtunk eddig benne. Egyedül a bábuk mérete zavart kicsit, szerintem túl nagyok lettek a térképrészletekhez képest, így néha nehézkes az elhelyezkedés egy lapkán, bár a játékélményt ez nem befolyásolja negatív értelemben. A játék egyedül is játszható, viszont így irreálisan nehéz, ajánlott ilyenkor azt a könnyítést bevezetni, hogy a játékos 2 helyett 3 akciót hajthat végre. Ez a játék 4, esetleg 3 játékossal a legélvezetesebb. A véletlennek itt is elég nagy szerepe van, a korábban említett társashoz hasonlóan. Összességében azt kell mondanom, hogy az év egyik nagy meglepetése lett számunkra a játék, és remélem, hogy a hamarosan megjelenő kiegészítő is jön majd hozzá magyar nyelven.

Pro:
-igényesen kidolgozott, gyönyörű, a széria hangulatát teljes mértékben visszaadó kialakítás
-egyszerű, könnyen elsajátítható logikus szabályok
-nagy újrajátszhatóság
-nagyszerű, felejthetetlen történetek…

Contra:
-…amik sokszor nem fejeződnek be, mert valaki nyer (bár ez is az újrajátszási értéket növeli)
-térképelemekhez képest aránytalanul nagy műanyagbábuk (játékélményt nem befolyásolja)
-kevés játékossal irreálisan nehéz, és más játékélményt nyújt
-néha a kelleténél nagyobb szerencse faktor

Időtartam: 2-3 óra

Megjegyzés:

Sajnos nagy meglepetésünkre a szabálykönyv nem tartalmaz PVP (játékos a játékos ellen) szabályokat, ezért az alábbit kreáltuk:

Egy harc akcióért az aktuális játékos megtámadhat egy azonos (vagy távolsági fegyver esetén szomszédos) mezőn lévő játékost. A támadó játékos dob mindhárom kockával, majd összeszámolja a találat jelzőket (*). A kockák a rendes harc szabályainak megfelelően újradobhatók, illetve a találatok számát a képességek módosíthatják. Ezután a védekező játékos megteszi ugyanezeket a lépéseket. Ezt követően a támadó és a védekező játékos találatainak a számát kivonjuk egymásból. A kevesebb találattal rendelkező játékos a kapott számnak megfelelő mértékű találatot szenvedi el, amit páncéllal csökkenthet a szokásos módon. Ezután találatonként annyi életerőt veszít a vesztes játékos, amennyi a nyertes játékos szintje (=S.P.E.C.I.A.L jelzők száma). Ezen felül a nyertes játékos elvehet legfeljebb a vesztes játékos szintjének megfelelő összértékű tárgyat vagy kupakot az adott játékos tartalékából (éppen használt felszerelést nem lehet). A vörös határral körülvett nehéz tereptípusú mezők, illetve a települések területe PVP mentes övezet, aki ott tartózkodik, más játékos által nem támadható.

Írd meg a véleményedet

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.