D&D The Legend of Drizzt


Játékidő60 perc  Játékosszám1-5  (4 játékossal a legjobb)

Próbáld ki otthon azokkal,
akikkel játszani fogsz
Azonnal kipróbálható

A kipróbálásról itt olvashatsz.

Szerző:
Peter Lee

Kiadás éve: 2011
Szükséges nyelvismeret: Angol nyelvű
Szabály a dobozban: Angol
Kiadó: Wizards of the Coast
Sorozat: Dungeons & Dragons játékok
Címkék: Fantasy, Típus: Kooperatív, Tematikus: D&D, Festhető figurák
16990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Kártyavédő, hogy "örökké" tartson

Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben.
Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk!
Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.

Standard készlet általános használatra

Kártyavédő - Swan 65*90 mm Standard (160 db-os) 2 db
Össz ár: 1980,- Ft
Prémium készlet igényes játékosoknak

Kártyavédő - Swan 65*90 mm Premium (100 db-os) 2 db
Össz ár: 1980,- Ft

Röviden a játékról, játékismertető


Teljes sötétség, földalatti barlangrendszerek, rémséges szörnyetegek, kegyetlen varázslatok – ez Mélysötét világa. Itt élnek az Elfeledett Tartományok leggonoszabb lényei, a drow-k és ez Drizzt Do’Urden otthona, ahonnan menekülni kényszerült. Társaival most visszamerészkednek Mélysötét birodalmába, hogy szembeszálljanak a nem evilági rémségekkel.
Vár rád Mélysötét
Ebben a kalandjátékban R.A. Salvatore regényeiből már jól ismert helyszínekre utazhattok el és olyan rémségekkel harcolhattok, amelyekről olvashattatok már a Sötételf történetekben. A küldetések során felfedezitek a barlangokat, legyőzitek az utatokba kerülő lényeket, varázstárgyakat találtok, melyekkel még nagyobb kihívásokkal tudtok majd szembenézni.
A játék kezdetén a mellékelt küldetésfüzetből kiválasztotok egy feladatot. Itt minden információt megkaptok arról, hogy milyen térképelemekre lesz szükségetek, mely lapokat kell használnotok. A térkép a játék során épül fel, így sosem tudhatjátok, hogy mi merre lehet. Bemerjek nézni a következő sarkon? Vajon csak egy goblinnal találkozom vagy egy vad troll les rám az árnyak közt?
Ezen kívül ki kell még választanotok, hogy melyik hőssel szeretnétek játszani. A választható karakterek mind-mind a sötételf könyvek főszereplői: Drizzt, a drow vándor; Bruenor, a törpe harcos; Cattie-brie, az ember íjász; Regis, a félszerzet tolvaj vagy Wulfgar, az ember barbár. Biztos mindegyikőtök talál magának megfelelő hőst.
A karakter kiválasztásával még nem álltok készen a játékra, ugyanis a hősök számos képességet használhatnak, de nem mindet. Nektek kell eldöntenetek, hogy milyen hatalmakkal induljanak neki a küldetésnek. Vannak kisebb, minden körben használható hatalmak, léteznek erős, a játék során egyszer használhatóak, és vannak olyanok is, amelyek valamilyen nagyobb előnyt biztosítanak. Drizzt például öt ilyen képességgel kezdi a játékot, amelyből hármat ti választotok ki. A karakterek testreszabhatósága kellően változatossá teszi őket és nehéz megunni egy-egy hőst.
Miután összekészítettétek a küldetéshez szükséges elemeket és megvannak a hősök is, helyezzétek el a figurákat a kezdőterületre. Ha ezzel megvagytok, jöhet az első kör.

Kezdődjön a kaland!
A körök három fázisból állnak: egy a hősnek, egy a felfedezésnek és egy az ellenségnek.
A hős fázis (Hero Phase) elején, ha az életerőd nulla, fel kell használnod egy gyógyítást (Healing Surge) a játék elején kapott jelzők közül. Ezek a jelzők közösek: ha elfogy, mindenkinek elfogy. Ha hősöd nem tudod felgyógyítani, sajnos a játék véget ért, elvesztettétek a küldetést.
Ezután egy akciót választhatsz. Lehetőség van mozgásra, majd egy támadásra; támadásra, utána mozgásra; vagy két mozgásra. Miután végrehajtottad az akciódat, a fázis véget ér.
A felfedezés fázis (Exploration Phase) során kerülnek fel az új területek az asztalra. Amennyiben hősöd egy fel nem fedezett terület szélén áll, fel kell helyezned egy új térképrészletet, majd egy szörnylapot kell húznod. A szörny figuráját fel kell raknod az új területre, a kártyája pedig hozzád kerül, te fogod irányítani a későbbiekben.
A gonosztevők fázisában (Villain Phase) az ellenség lépései következnek.
Ha nem fedtél fel új területet vagy a területen szerepel egy fekete háromszög, fel kell csapnod egy eseménylapot a találkozás pakliból (Encounter deck). Ezek a lapok nem sok jót ígérnek nektek: vannak itt különleges támadások, csapdák, átkok… olyasmik, amiket mindenképp’ el szeretnétek kerülni.
Néhány küldetésben felbukkanhatnak igazi gonosztevők: például Artemis, az orgyilkos vagy Errtu, a démon. Az ő lépéseiket, támadásaikat minden egyéb szörny előtt el kell végezni.
Mikor ezzel megvagy, jöhet a többi ellenséges akció: a nálad lévő szörnyek és csapdalapok végrehajtása következik a kártyájukon szereplő utasítások szerint.
Mindhárom fázis elvégzése után köröd véget ért, a tőled balra ülő játékos köre következik.

A harcrendszer nincs túlbonyolítva, elég egy kockadobás a támadások elvégzéséhez. Először is ki kell választanod, hogy melyik hatalmad vagy tárgyad szeretnéd bevetni a harcban. Ki kell jelölnöd a megfelelő célpontot, majd jöhet a dobás! A húszoldalú kocka eredménye lesz a támadóértéked. Ezt a használt hatalomtól vagy tárgytól függően módosíthatod, így nagyobb számot elérve.
A végső támadóértéked össze kell hasonlítanod a célpont védőértékével (Armor Class). Ha a támadásod egyenlő a védelemmel vagy nagyobb annál, sikeresen eltaláltad az ellenfelet. Az okozott sebzést (amit szintén a kártyákról tudsz leolvasni) le kell vonni a célpont életerejéből. Ha nem marad több életpontja, az ellenfél elesett: szörny esetén a tapasztalati pontok közé kerül (Experience pile), hősnél pedig a figura a helyén marad, a következő köréig meg kell őt gyógyítani.
Szörny legyőzésekor húznod kell a kincslapok (Treasure card) közül egyet, amit megkapsz. A kincsek kétfélék lehetnek: szerencsék (Fortune) vagy tárgyak (Item). A szerencselapok felfedésük pillanatában valamilyen hatást eredményeznek, majd el kell dobni őket. Ez lehet egy bónusz tapasztalati pont vagy egy átok eltávolítása is. A tárgyat valamelyik hősnek kell odaadnod, amit a későbbi körök folyamán használni tud az adott karakter. Ez lehet egy egyszerű gyógyital, de egy erősebb fegyver is.
Már volt szó a tapasztalati pontokról. Ezeket két módon használhatjátok fel. Egyrészt semlegesíthetitek a találkozás pakli lapjait, másrészt szintet léphettek a hősökkel. Az első esetben öt tapasztalati pontot kell elkölteni és a lap hatása nem jön létre. A szintlépés nem ilyen egyszerű…
Először is dobnod kell egy tiszta húszast harcban vagy csapda semlegesítésekor. Ez a tiszta húsz annyit tesz, hogy mindenféle módosító nélkül sikerült húszat dobni. Ha ez megvan, elkölthetsz szintén öt tapasztalati pontot és hősöd szintet lépett. Ez számos előnnyel jár: hősöd életereje és védelme megnő, új képességeket kap, valamint kritikus találatot tud okozni ellenfelének. Ha lehetőség van szintlépésre, ne sajnáljuk rá a tapasztalati pontot!
A játék kétféleképpen érhet véget: a játékosok nyernek, ha sikerül minden feladatot megoldaniuk, amit a küldetés meghatározott. Ez általában egy szörny legyőzése vagy kimenekülés a labirintusból. Vereséget akkor szenvedtek, ha egyikőtök hőse elesett vagy valamilyen feladatot nem sikerült megoldanotok.

A doboz tartalma
A készítők nagyon sok dolgot zsúfoltak bele a dobozba, nem fogtok csalódni a tartalomban. A térképhez 58 lapka jár, amik között vannak termek, folyosók, különleges helyek. Kereken 200 lap van a játékban, 100 a kezdőjátékokhoz, 100 az összetettebb küldetésekhez. Nyolc hőslap, négy gonosztevő, több mint száz jelző, egy dobókocka, egy szabálykönyv és egy küldetésfüzet.
A hősök és a szörnyek figurái elsőrangúak, összesen 40 darab található a dobozban. A figurák könnyen beleférnek a dobozba, még Errtu, a démon is!

Végszó
A játék szabályaival nem kell sokat vesződni, minden könnyen megérthető, használható. Sok ilyen típusú kalandjátéknál bonyolultak a szabályok, órákig kell keresgélni a szabálykönyvben. Itt nagyon jól megoldottak mindent a készítők: a játék gyors, kevés a holtidő, hamar lejátszható egy-egy parti. A másik sarkalatos pontja ezeknek a játékoknak, hogy kell egy mesélő vagy kalandmester, aki az esetek többségében esélytelenül ül le a szörnyekkel játszani. Ebben a játékban mindenki együtt van, nincs szükség játékmesterre!
A minőségre, látványvilágra és hangulatra nem lehet panasz. A karakterek sokunk számára nem csak egyszerű kalandozók, hanem igazi hősök, akikkel már többször is találkoztunk a regényekben. Jó érzés Drizzt Do’Urdennel kalandozni vagy Wulfgar pörölyével odacsapni az ellenségnek!

Szerencsére gondoltak azokra is, akiknek megvan a Castle Ravenloft vagy a Wrath of Ashardalon játék. Mindhárom társas ugyanúgy működik és nyugodtan használhatjuk bármelyik hőseit, szörnyeit, lapjait.
Bátran ajánlom azoknak, akik ismerik a könyveket, illetve szívesen szerepjátékoznának, de nincs idejük összehozni egy igazi, hosszú játékot vagy csak nem akarják a vaskos szabályrendszereket bújni. Ha szeretitek a fantasy-t és a sötétség szörnyeire való vadászatot, próbáljátok ki ezt a játékot, nem fogtok csalódni!


Szabálykönyv
Videó ismertető

Értékelések, vélemények:


Értékelés:

írta Wéber Orsolya
Dátum: 2014-09-19 12:14:03

Egy éve vettem meg ezt a játékot. Maga a könyvsorozat is kedvencem és a játék ennek tükrében sem okozott csalódást, vagy éppen ezért nem. Szabályrendszere eléggé világos és könnyen megtanulható. Mi általában ketten játszunk és egy melós nap után a meglévő társasjátékok közül, mindig valahogy ez kerül le a polcról. :)

Írd meg a véleményedet

Ha ismered ezt a játékot, oszd meg véleményedet a többiekkel, segíts nekik a választásban. He tetszik a játék, akkor azért, hogy minél többen játszák, ha nem tetszik, akkor azért, hogy nehogy véletlenül megvegyék.

Alapjátékok:


21990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban


42990,- Ft
Azonnal kapható
a boltban

Kiegészítő:


2990,- Ft
Várható érkezés:
20-30 nap