
Ha játszol, gyűjtesz vagy festesz Warhammert, biztosan ismerős az érzés: megjelenik egy izgalmas új termék, te pedig próbálod megszerezni… de már az első napon elfogyott. Hónapokat kell várni egy újabb szállítmányra, már ha egyáltalán lesz. A Games Workshop vezérigazgatója nemrég egyértelművé tette: a termékeik gyors elfogyása nem logisztikai vagy termelési hiba, hanem tudatos döntés, stratégia.
A Games Workshop üzleti modelljének része, hogy a megjelenések szinte mindig hiánycikké váljanak. A limitált mennyiségek és gyors készletkimerülés célja a vásárlói érdeklődés fenntartása és az előrendelések ösztönzése. A helyi boltok sokszor csak minimális készletet kapnak, így már azelőtt elkel minden, hogy valóban a polcokra kerülne.
A „mindig elfogy” stratégia vásárlói szemmel ugyan igen frusztráló lehet, de a Games Workshopnak pénzügyileg működik. A cég stabilan nyereséges, és a mesterséges szűkösség folyamatos vásárlói figyelmet és közösségi érdeklődést generál. Ez a taktika mára gyakorlatilag marketingeszközzé vált számukra – a hiány önmagában hype-ot generál.
A tanulság? Ha biztosra akarsz menni, érdemes előrendelni, gyorsan dönteni, mert az új készletek olykor tényleg nagyon kis mennyiségben érkeznek. A Warhammer világa továbbra is pörög, csak nem érdemes arra várni, hogy egyszer „majd lesz a boltban”.
forrás: spikeybits