2019 Top 10 könyv és top 10 szerepjáték

A cikk megjelenése: 2020-01-08
2019es toplista

Az elmúlt év első 10 helyezettje

Könyvből és szerepjátékból sem volt hiány 2019-ben. A szokásos havi top 10 lista helyett, most a 2019-es év kedvenc könyveit és szerepjátékait gyűjtöttük össze. A könyveknél egyértelműen a M.A.G.U.S viszi a pálmát, 3 kötet is bekerült a toplistára, mind viszonylag a lista elején. A szerepjátékok között pedig gondolom nem okozunk nagy meglepetést, hogy a D&D a rekorder, itt 7 cím is ebből a világból került ki. Kíváncsian várjuk, hogy mit tartogat a 2020-as év... :)

Top 10 sci-fi és fantasy könyv



Krán

1. Krán
(M.A.G.U.S)


Ranagol fekete határon túli birodalmában, ahol minden teremtett lény felett a Változás törvénye uralkodik, csak az irgalom számít ritka vendégnek – az olyan, külvilágban is sokra tartott erényekben, mint a hűség, a kitartás és a merészség, nem szűkölködnek a Kos országának hősei sem.
Raoul Renier, a homály világának avatott krónikása, két évtizednyi szünet után veszi fel legendás elbeszélése, a Kráni krónika fonalát, hogy tetteikről önálló kötetben adjon számot.



Kőerdő, szellőkör és más történetek

2. Kőerdő, szellőkör és más történetek
(M.A.G.U.S)


A szerző legújabb novelláskötetében az immár huszonöt esztendős Ynev előtt tiszteleg. Az ünnepi alkalomra leporolt és csinos, új ruhába öltöztetett írások a kezdetektől követik a magyar szerepjáték-irodalom legsikeresebb fantázia-világának eseményeit, legyen szó a kisemberek megpróbáltatásairól, kultúrák és hitek összecsapásáról vagy mindent felforgató kataklizmákról.
A válogatás széles tablót nyújt a hatalmas kontinens mindennapjairól, lapjain felbukkannak északföldi embervadászok és kiégett álomjárók, eljutunk az ostromlott Pyarronba, vagy hosszasan barangolhatunk a legendás földrész legnagyobb városának, Erionnak utcáin.
A régebbi írások mellett a kötetbe került, címadó kisregény itt mutatkozik be először. Az Ibara mélysivatagának lakóit állítja a középpontba, az amundok és a homoki elfek évezredekre nyúló háborújának egy új, eddig még nem ismert fejezetéről rántja le a leplet.



A Korona szövetsége

3. A Korona szövetsége
(Mysterious Universe: Pannon legendák 2)


A.D. 2672. Két évvel Stephanus koronázása után a pártoskodó és egymással vitézkedő politikai erők újra felsorakoznak az északi és a déli törzsek oldalán; a korona szövetsége felbomlani látszik, a polgárháború előszele újra megérinti a pannoni magyarságot. Mikor Barkóczi János bán, a déli Tamas klán vezére, a király akaratával szembeszállva saját gyarmatbirodalom kialakításába kezd, a pannoni csatában vereséget szenvedett Űrtemplomos Lovagrend elérkezettnek látja az időt, hogy bosszút álljon. Archer Orsoly, a turáni fényíjászat új reménysége, és Bánfihunyadi Szabolcs, a nemesi származását eltitkoló őrkatona Barkóczy roncshalmazzá vált csillagrombolóján találkoznak először, ahol a bán és pár száz hadra fogható katonája vérszomjas zsoldosok és templomosok tízezreivel néz farkasszemet. Amikor Barkóczy világossá teszi, hogy a Székely Dózsa György roncsát „egy talpalatnyi magyar földnek” tekinti, amit élete árán is megvédelmez, a fiatalok megértik, hogy sorsuk hamarosan beteljesedik…
Harrison Fawcett a millennium tiszteletére írt A Korona hatalma című regényében 27. századi perspektívából elevenítette fel a Magyar Szent Korona történetét. A Korona szövetsége a több kiadást megért, kultikus mű méltó folytatása. Az előzményektől függetlenül is olvasható regény nem mindennapi izgalmakat ígér az SF kalandregény-irodalom kedvelőinek, és méltó tisztelgés az 1566-os szigetvári ostrom hősei előtt.



Szörnyek családja

4. Szörnyek családja
(M.A.G.U.S)


Valaran U’Chak a küzdővermek rejtélyes származású hőse, az abasziszi arénák királya, a Kobrák bajnoka. Mindene megvan, amit csak egy magafajta gladiátor kívánhat: hírnév, pénz, annyi szerető, amennyit csak akar. Ám amire igazán vágyik, az számára elérhetetlen.
Mindaddig, amíg nem kap egy váratlan ajánlatot. Ezt követően olyan küzdelem veszi kezdetét, amelyben mit sem számít a nyers erő, vagy az évtizedeken keresztül csiszolt harctudás. És az U’Chak sorsát irányító hatalmak nem érik be az életével, ha veszít.
De ha győz… nos, az ár még mindig lehet magasabb annál, mint amit hajlandó megfizetni.
Malcolm J. Hunt, a Bosszúangyal és a Kígyószív szerzőjének harmadik regénye ezúttal nem ősi titkok, vagy epikus háborúk közé kalauzolja olvasóit, a tét azonban most sem kisebb, mint a korábbiakban: a döntés szabadsága, a felelősség súlya és egy család, ami talán Ynev jövőjét is meghatározza.



Akkor majd éjfélt viselek

5. Akkor majd éjfélt viselek
(Sajogi Stefánia-sorozat 4)


Sajogi Stefánia, mint a Kréta boszorkánya a rászorulókkal törődés nem valami dicső munkáját végzi.
De valaki – vagy valami – félelmet kelt, sötét gondolatokat ültet el a fejekben és haragot szít a boszorkányok ellen. Stefániának fel kell kutatnia a nyugtalanság forrását, és gyökerénél kell legyőznie a gonoszt.
Az apró, de kemény csip-csap népek segítségével Stefánia szembeszáll a szörnyű veszéllyel: ha elbukik, vele bukik az egész Kréta is…



Minden bolygón jártam már

6. Minden bolygón jártam már
(Mysterious Universe: Brett Shaw 6)


Miután a XXIV. század végén a von Anstettenek megmutatkoztak, univerzumunkat és saját paradimenzionális világukat elzárták egymástól. A mágikus művelet fenntartásának elengedhetetlen kelléke egy megaira kristály állandó jelenléte. Mikor a Cailleach illetéktelenek kezébe kerül, a Kapu nyílni kezd és egy pokoli univerzum elfajzott entitásai kezdenek átszivárogni a világunkba, melynek órái megszámláltatnak. IV. von Anstetten Brett Shaw-t bízza meg a Cailleach vissza szerzésével. A feladat a fontossága ellenére nem tűnik nehéznek: a kristályt öt fotonklipper egyikében rejtette el a tolvaj, ezt az öt űrhajót kell megtalálni az Impériumban. Az ezredes Wittgen százados és a korábbi sztorikból jól ismert Akiho és Dana társaságában indul a Cailleach felkutatására, és legrosszabb álmában sem gondolná, hogy élete legnehezebb küldetése következik, melynek során nem csak a nagy Szlobodan Djokiccsal, hanem ősi ellenségével, a Templomos Lovagrenddel is meg kell küzdenie, miközben csapatának tagjait folyamatosan kísértik a múlt árnyai, kapcsolatukat valós vagy vélt konfliktusok egyaránt terhelik.
Harrison Fawcett, a Katedrális folytatásnak kikiáltott és nagy sikert aratott Hosszú út a trónig bébi után, igazi, klasszikus space fantasyval jelentkezik. A Minden bolygón jártam már egy ízig-vérig Brett Shaw-sztori, a szerzőre jellemző utánozhatatlan stílusban, a legjobb SF kalandregényeket idéző történettel és felejthetetlen karakterekkel.



Ezer Fiak

7. Ezer Fiak
(The Horus Heresy 12)


A Nagy Hadjárat elérte csúcspontját, az Ezer Fiakat pedig legelkötelezettebb harcosai között tartják számon. Noha a végletekig hűségesek, Magnus, a Vörös légiójára gyanúval tekintenek misztikus képességeik miatt. Magnust, akit éppen az a Birodalom fél, amelynek szolgálatára felesküdött, Nikaeára hívják, hogy feleljen a boszorkányságért ellene hozott vádakra. Amikor a balsorsú primarcha megjövendöli Hórusz, a Hadúr árulását, és tiltott hatalmak segítségével figyelmezteti a Császárt, az Emberiség Ura felszólítja Leman Russt, az Űrfarkasok primarcháját, hogy támadja meg a Prosperót. De Magnus Hórusz árulásánál sokkal többet is előre látott, látomásai pedig mindörökre megpecsételik légiója sorsát.





D&D - Forgotten Realms: Otthon (képregény)

9. D&D - Forgotten Realms: Otthon (képregény)

Mélyen az Elfeledett Birodalmak földje alatt egy másik világ rejtőzik. Ez Mélysötét, ahová soha nem hatolhat le a fenti nappalok fénye, ahol mit sem érnek a felszínlakók erényei, ahol a legnemesebb lovag is csupán préda lehet. De itt, az elmondhatatlan borzalmak világában is kitűnik egy nép, mely kegyetlenségével felülmúlja a sötétség lényeit. A drowk, egy valaha tündöklő faj elátkozott és elkorcsosult fattyai építették Menzoberranzan városát, Mélysötét torz ékkövét. Életüket át- meg átszövi az intrika, melynek nem ritkán egész családok esnek áldozatul. Ebbe a könyörtelen világba születik Drizzt Do'Urden, hogy félredobva szégyenteljes örökségét, minden idők legnagyobb hősévé váljon. Addig azonban nem csupán e különös vidék szörnyetegeivel kell megküzdenie, de önmagával is...
Ez a képregény az IDW The Legend Of Drizzt c. sorozatának I. kötetét tartalmazza, Tim Seeley rajzaival és Andrew Dabb szövegével. A fordítást Oszlánszky Zsolt készítette.



A júdás császár hagyatéka

9. A júdás császár hagyatéka

Christophe Becket, egy aprócska csillagállam propagandafőnökét az uralkodó meggyilkolásával vádolják. Menekülni kényszerül, de ha ez még nem volna elég, a fejében az ismert világegyetem legnagyobb hírszerzési anyaga lapul, amivel birodalmakat emelhet fel vagy rombolhat le. Ennek köszönhetően Beck egy titokzatos csoportnak, a galaxist irányító Érdekeltségnek is a célpontjává válik. Mindeközben Rozsenko ezredes, az elit Árnyékbrigád veteránja a politikai játszmák sűrűjében találja magát, amikor a hírszerzés egykori vezetője a segítségét kéri egy rejtélyes ügy felgöngyölítésében. A nyomozás során árulásra, összeesküvésre, orgyilkosokra, meglepő állatokra és állati meglepetésekre lel, miközben kénytelen segíteni annak, akit mindenkinél jobban gyűlöl a galaxisban: Christophe Becknek.
Dwayne Hudson (Valyon Tamás) regényével a Mysterious Universe egy kevéssé ismert korszakába, a kolóniaháborúk korába látogat el. Hamisítatlan, epikus űroperájában bátor katonák, kétszínű politikusok, ádáz orgyilkosok és misztikus őslakosok csapnak össze, hogy végül lángba borítsák az egész galaxist.



Nemezis

10. Nemezis
(The Horus Heresy 13)


Az Isstvan V-ön történt rémtetteket követően Hórusz nyílt háborút hirdet a Birodalom ellen. A Császári Palota árnyai közt nagy hatalmú alakok gyülekeznek. Azt tervezik, orgyilkosok csapatát küldik, hogy végezzenek Hórusszal, a Legfőbb Árulóval, és eképpen vetnek véget az emberiség galaxisáért vívott háborúnak, mielőtt az még elkezdődhetne. Azt azonban nem tudhatják, hogy Hórusz és sötét szövetségesei máris hozzákezdtek a saját, hasonlóan baljós tervük megvalósításához.



Top 10 szerepjáték könyv



D&D (5th Edition) - Player's Handbook

1. D&D (5th Edition) - Player's Handbook
(Alapkönyv)


Everything a player needs to create heroic characters for the world’s greatest roleplaying game.

The Player’s Handbook is the essential reference for every Dungeons & Dragons roleplayer. It contains rules for character creation and advancement, backgrounds and skills, exploration and combat, equipment, spells, and much more.
Use this book to create exciting characters from among the most iconic D&D races and classes.
Dungeons & Dragons immerses you in a world of adventure. Explore ancient ruins and deadly dungeons. Battle monsters while searching for legendary treasures. Gain experience and power as you trek across uncharted lands with your companions. The world needs heroes. Will you answer the call?



D&D (5th Edition) - Monster Manual

2. D&D (5th Edition) - Monster Manual
(Alapkönyv)


A menagerie of deadly monsters for the world’s greatest roleplaying game.
The Monster Manual presents a horde of classic Dungeons & Dragons creatures, including dragons, giants, mind flayers, and beholders—a monstrous feast for Dungeon Masters ready to challenge their players and populate their adventures.
The monsters contained herein are culled from the D&D game’s illustrious history, with easy-to-use game statistics and thrilling stories to feed your imagination.



D&D (5th Edition) - Dungeon Master's Guide

3. D&D (5th Edition) - Dungeon Master's Guide
(Alapkönyv)


Everything a Dungeon Master needs to weave legendary stories for the world’s greatest roleplaying game.
The Dungeon Master’s Guide provides the inspiration and the guidance you need to spark your imagination and create worlds of adventure for your players to explore and enjoy.
Inside you’ll find world-building tools, tips and tricks for creating memorable dungeons and adventures, optional game rules, hundreds of classic D&D magic items, and much more!



D&D szerepjáték - Kalandmesterek könyve

4. D&D szerepjáték - Kalandmesterek könyve
(Alapkönyv)


D&D 3. kiadás alapkönyv
Ismered a Dungeons & Dragons Játékosok könyvét, és mégis többre vágysz - te vagy a Kalandmester, és te alkotod meg a kalandokat és a világot, amelyet a barátaid felfedezhetnek, megtapasztalhatnak és meghódíthatnak. Ebben a könyvben mindent megtalálsz , amire szükséged lehet - a különleges magas szintű kasztoktól kezdve a varázstárgyakig, ereklyékig, sőt, még sok minden mást! Te vagy a Kalandmester, és most birtokba veheted a Dungeons & Dragons minden titkát!



Vámpír szerepjáték - Alapkönyv, Vámpír a Maszkabál

5. Vámpír szerepjáték - Alapkönyv, Vámpír a Maszkabál
(Alapkönyv)


Vampire szerepjáték alapkönyv
S eljő majd az idő,
mikoron a Mindenekfölötti Átka
tovább meg nem tűretik,
mikoron Káin vérvonala véget ér,
mikoron Káin vére gyenge lesz,
s nem ismerik majd e Gyermekek az Ölelést,
mert vérük vízként fog golyni akkor,
s elapad ereje is.
Ezen időkben ti pedig tudni fogjátok majd,
hogy a Gyehenna
hamarosan utolér benneteket.
- NOD KÖNYVE
A játékhoz 10 oldalú dobókockára van szükség, az ideális megoldás 10 darab.



Shadowrun szerepjáték - Alapkönyv 3. kiadás

6. Shadowrun szerepjáték - Alapkönyv 3. kiadás
(Alapkönyv)


2060-at írunk. A mágia ugyanolyan létező dolog, mint az agglomerációk kegyetlen utcái. A feltételeket a cégek diktálják, miközben a tomboló konkurenciaharcban titkos műveletekkel próbálják egymást is sarokba szorítani. Az emberi test egybeolvadt a gépekkel - az utcai szamurájok fegyverkapcsolattal és emberfelettien gyors reflexekkel rendelkeznek, a dekások saját agyukkal kapcsolódnak a világot átfogó számítógépes hálózatra, a rigók egybeolvadnak járművükkel, és elképesztő sebességgel veszik be a hajtűkanyarokat. Te pedig része vagy ennek az elgépiesedett világnak, ahol a társasági felhőkarcolók a saját maguk vetette árnyékok fölé tornyosulnak. Ott élsz, azokban az árnyakban. Árnyvadász vagy - az utca ügynöke.
Lehetsz humán vagy troll, törpe vagy tünde. Dobálózhatsz tűzlabdákkal, vagy előránthatod megbízható Uzidat, vagy egy program segítségével olyan elegánsan és halálosan suhanhatsz át a számítógépes védelmeken, akár egy karcsú tőr. Nem számít milyen áron, de elvégzed a munkát. Árnyvadász vagy - vérbeli profi. Nem csak hogy képes vagy túlélni az árnyakban, de egyre erősebbé válsz... legalábbis egy ideig.
A Shadowrun Harmadik Kiadása egy komplett szabálykönyv a játékmesterek és játékosok számára. Tartalmaz minden olyan szabályt és információt, amely a karakterek megalkotásához és a játékhoz szükséges a Shadowrun népszerű univerzumában. A Harmadik Kiadás felülírja, kijavítja, kibővíti és tisztázza az előző Shadowrun kiadványok szabályait, ugyanakkor teljes mértékben kompatibilis marad a többi Shadowrun könyvvel és az eddig publikált kiegészítőkkel.



Vampire: The Masquerade (5th Edition): Core Rulebook

7. Vampire: The Masquerade (5th Edition): Core Rulebook
(Alapkönyv)


Vampire: The Masquerade is the original and ultimate roleplaying game of personal and political horror. You are a vampire, struggling for survival, supremacy, and your own fading humanity—afraid of what you are capable of, and fearful of the inhuman conspiracies that surround you.
As a vampire you suffer the pangs of the Hunger, the relentless and terrible thirst for human blood. If you refuse to deal with it, it will overcome your mind and drive you to terrible acts to slake it. You walk this razor's edge every night.
Dark designs, bitter enemies, and strange allies await you in this World of Darkness.
The classic that changed roleplaying games forever returns! This fifth edition features a streamlined and modern rules design, beautiful new full-color art, and a rich story experience for players. Powered by the innovative Hunger cycle, the game also includes rules for creating system supported character coteries, Loresheets to directly involve players with their favorite parts of the setting and The Memoriam, a new way to bring the character's detailed backgrounds and expand on them in-session.
V5 is a return to Vampire's original vision, moving boldly into the 21st century. While the rules have been redesigned, this new edition honors the deep story of the original, advancing the metaplot from where it left off and detailing exactly what has happened in the world of the Kindred up until tonight. The terror of the Second Inquisition, the conspiracies behind the Gehenna War, and the rekindling of the War of Ages: these are the building blocks of the modern V5 chronicle. --
Developed, designed, and written by Kenneth Hite, Mark Rein-Hagen, Matthew Dawkins, Juhanna Peterson, Martin Ericsson, Karim Muammar, Karl Bergström, Jennifer Smith, Jason Andrew, and Jason Carl.



D&D (5th Edition) - Xanathar's Guide to Everything

8. D&D (5th Edition) - Xanathar's Guide to Everything
(Alapkönyv kiegészítő)


Explore a wealth of fantastic new rules options for both players and Dungeon Masters in this supplement for the world’s greatest roleplaying game.
Assembled here for the first time is new information on adventurers of every stripe. In addition, you’ll find valuable advice for those of nefarious intent who must deal with such meddling do-gooders, including the Xanathar’s personal thoughts on how to dispatch anyone foolish enough to interfere with his business dealings. Alongside observations on “heroes” themselves, the beholder fills the pages of this tome with his personal thoughts on tricks, traps, and even treasures and how they can be put to villainous use.
Complete rules for more than twenty new subclasses for fifth edition Dungeons & Dragons, including the cavalier, the inquisitive, the horizon walker, and many more.
Dozens of new feats and spells, and a system to give your character a unique, randomized backstory.
A variety of systems and tools that provide Dungeon Masters new ways to personalize their home games, while also expanding the ways players can engage in organized play and shared world campaigns.
Beauty is in the eye of the beholder, but evil is in its heart!



D&D szerepjáték - A fénytelen citadella

9. D&D szerepjáték - A fénytelen citadella
(Kalandmodul)


D&D 3. kiadás kalandmodul
A Gonosz növekszik a föld alatt
Miért van használaton kívül az Öregút? Az erőd, ami valaha árnyékát vetette az útra, már nem takarja el a napot többé - azt suttogják, hogy a föld egészben nyelte el azt az erődöt. Négy bátor kalandozó indult el, hogy felfedje az igazságot és kiderítse miért olyan elhagyatott az Öregút, de nem tértek vissza. A Fénytelen Citadella egy önálló kaland a Dungeons Dragons szerepjátékban.
A gondosan felépített kalandmodul, mely 1. szintű karakterekre íródott, egy rejtélyes labirintus folyosóira vezeti a hősöket, ahol a gonoszság vert gyökeret. Egy iszonytató fa és az azt gondozó sötét druida szövögeti terveit a labirintus mélyén.



D&D (5th Edition) - Baldur's Gate: Descent into Avernus (Limited Edition)

10. D&D (5th Edition) - Baldur's Gate: Descent into Avernus (Limited Edition)
(Kalandmodul)


Forge Your Fate in Hellfire!
Diabolical dangers await in this adventure for the world’s greatest roleplaying game.

Welcome to Baldur's Gate, a city of ambition and corruption. You’ve just started your adventuring career, but already find yourself embroiled in a plot that sprawls from the shadows of Baldur's Gate to the front lines of the planes-spanning Blood War! Do you have what it takes to turn infernal war machines and nefarious contracts against the archdevil Zariel and her diabolical hordes? And can you ever hope to find your way home safely when pitted against the infinite evils of the Nine Hells?
This heroic Dungeons & Dragons adventure book takes players from levels 1 to 13 as they journey through Baldur's Gate and into Avernus, the first layer of the Nine Hells.
Baldur's Gate is among the most iconic locations in fantasy culture. A mist-cloaked metropolis on the Sword Coast, it’s a place of history and a home to heroes.
The book introduces the infernal war machines to fifth edition D&D—battle-ready vehicles, which you can customize as you blast off into the Blood War.
Dungeon Masters will entice their heroes with devils' deals, designed to lure adventurers with the ultimate temptations of power and treasure.