2019 Top 20 társasjátéka

2019es toplista

A 2019-es év első 20 helyezettje

Visszatekintettünk egy kicsit az elmúlt évre és összegyűjtöttük a 20 legnépszerűbb társasjátékot a vásárlásaitok alapján. Sok új játék akadt, de a listát látva a jól bevált régebbi kedvencek voltak a befutók továbbra is. A Mars Terraformálása nem elég, hogy dobogós helyet foglalt el, még az egyik kiegészítője is bekerült a listába. Reméljük, hogy a 2020-as év is sok jó játékot tartogat majd. :)

Top 20 társasjáték



The Mind - Érezz rá!

1. The Mind - Érezz rá!

Szokatlan játékmechanizmus, kooperáció és megérzés - ez a The Mind
A játékosoknak úgy kell lerakniuk a kezükben lévő számkártyákat, hogy azok egy hibátlan, növekvő számsort alkossanak. És hogy mi ebben a kihívás? Az, hogy semmilyen módon nem adhatnak egymásnak információt, kinek milyen kártya van a kezében és bárki bármikor lerakhat egy kártyát, azaz nincs játékos-sorrend.
Érezz rá!

A The Mind-ban gyakorlatilag a játékosoknak egymásra kell hangolódni, és rá kell érezniük, mennyi időt kell kivárniuk az utolsó lap lerakása után, vagyis mikor telik el biztosan annyi idő, hogy a kezükben lévő legkisebb lap és az utolsó lerakott lap közötti számoktól a többiek már megszabadultak volna - ha lenne nekik ilyen szám a kezükben.
A feladat körről-körre nehezedik
Persze a játék első szintjén még egyszerűnek tűnik, hogy mindenki időben rakja le az egy-egy darab lapját, de a következő szinten már fejenként kettő lapot kapnak a játékosok, és ez így megy tovább - játékosszámtól függően a 8., a 10. vagy a 12. szintig. Számoljuk csak ki: 6 játékossal az 48 kártya, azaz gyakorlatilag minden második kártya a játékosok kezében van…
Persze azért a játék segít is egy picit nekünk: bizonyos szintek elérése után kapunk egy plusz életet, sőt, surikeneket is. Egy dobócsillag használatát bármelyik játékos javasolhatja, és ha mindenki egyetért vele, be is dobhatja. Ilyenkor minden játékosnak le kell raknia a kezéből a legkisebb lapot, természetesen felfordítva, hogy mindenki lássa a számokat. Ezek a lapok kimaradnak a sorépítésből, és persze fontos információt ad… azaz adhat a játékosoknak a folytatáshoz.



A Mars Terraformálása (Terraforming Mars)

2. A Mars Terraformálása (Terraforming Mars)

A Mars terraformálása egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A játékot az Év Játékának jelölték 2016-ban (BGG), illetve 2016-ban és 2017-ben több, összesen 3 másik jelölést is kapott. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a darab elhelyezés, a kollekció gyűjtés, a váltakozó képességek, a pakli tervezés és a kártya húzás mechanizmusokra.
A Mars lakhatóvá tétele
Víz, oxigén, és a megfelelő hőmérséklet...Ez a három dolog, amire biztos, hogy szükség lesz, ha a vörös bolygón képzeljük el a jövőt. Biztosítsd ezekből Te a legtöbbet, és tedd lakhatóvá a Marsot!



Robbanó cicák (Exploding Kittens)

3. Robbanó cicák (Exploding Kittens)

Foglald le a macskákat, különben elhozzák a világvégét!
A játék egy gyors és egyszerű kártyajáték alapokon működik, a célunk pedig, hogy hamarabb essenek ki a többiek, mint mi. A macskák ugyanis rosszak, és állandóan valami bajt okoznak, ha nem figyelünk rájuk.
A játékmenet
Négyféle kártyatípust kell megkülönböztetni a játékban. Vannak az egyszerű lapok, amiket párban, trióban lehet fölhasználni, vannak az akciókártyák, amikkel másokat szívathatunk, vagy a saját győzelmi esélyeinket növelhetjük meg, vannak azok a lapok, amikkel le tudjuk kötni a macsekok figyelmét, nehogy elindítsák az atomrakétákat, mert éppen a klaviatúrán szottyant kedvük végigrohanni. Illetve a negyedik típus maga az Exploding Kitten lapok.
A játék vége
A gonoszság a játékban, hogy míg minden lap idővel kikerül a húzópakliból, addig az Exploding Kitten lapok mindig vissza fognak kerülni. Így tehát a játék nem tud túl hosszúra nyúlni, hamar elkezdenek fogyni a játékosok, mivel minden más lap limitált, így előbb-utóbb (inkább előbb :D ) túl sok Exploding lap marad és túl kevés olyan, amivel ki lehetne védekezni a cirmosok rosszaságait.
Összegzés
Az Exploding Kitten egy vicces, gyors, pörgős, egyszerű, ám néhol fárasztó humorral operáló játék, amit igazán azok fognak szeretni, akiknek van otthon 1-2 bundás kis ördögük, mert sok olyan lap van a pakliban, amiken ők pluszban tudnak majd nevetni.



Nottingham bírája (Sheriff of Nottingham)

4. Nottingham bírája (Sheriff of Nottingham)

A herceg a városba érkezik, és az ilyenkor fellépő látványosságok miatt ezrével áramlanak az emberek a városba. Játékosként kereskedőket alakítotok, akik most megpróbálhatják megcsinálni a szerencséjüket, kihasználva a városba érkező emberáradatot. De mielőtt bármibe is foghatnátok, egy hatalmas problémát kell legyűrnötök: Nottingham sheriffje nem enged át akármit a kapukon, az árut át kell csempészni a falak másik oldalára.
ÖsszegzésA játék grafikája nagyon egyedi, egészen meseszerű, de ugyanakkor nem bolondos. A nagyon jó „blöffölős” játék, ahol a játékosok színészi és szerepjátékos képességei nagy szerepet kapnak. Nem árt azonban az agytekervényeket sem megmozgatni, ugyanis ha jól logikázol és csak azokat a kereskedőket állítod meg akik tényleg rosszban sántikálnak, akkor a befolyó összeg maximális lesz, a kifolyó pedig minimális. A játék bármilyen baráti társaságnak megfelelő választás lehet, ha egy lazább, szórakoztató „blöffölős-találgatós” játékot szeretnének kipróbálni.



Azul (magyar)

5. Azul (magyar)

I. Mánuelt, Portugália királyát rabul ejtették az Alhambrában látott gyönyörű, színes csempék. Felszólította országának mestereit, hogy királyi palotáját, mely Evorában áll, ilyen szép díszítéssel lássák el.
De ki lesz vajon az, aki legügyesebben választ a mozaikgyárak készletéből, gyakran vetélytársai orra elől halászva el az azok által kinézett darabokat? Ki tudja a vetélkedésben a legszebb, legértékesebb falat összeállítani, amellyel elnyeri a király bizalmát és ezzel a megbízást, hogy a királyi palotát ő díszítse?
Az Azul-ban nincs más dolgotok, mint okosan és időben kiválasztani azokat a csempéket a gyárak kínálatából, amelyekből a legértékesebb helyekre tudsz tartalékolni készletet, majd azokból feltölteni a készülő díszes csempefal sorait és oszlopait. Ehhez nem csak a saját készülő munkátokat, de a többiekét is figyelned kell! Egy rossz választásnak akár az is lehet a vége, hogy egy akkora csempekészlet jut neked, amelyet nem tudsz beépíteni, így a nyakadon maradó darabok miatt komoly veszteségek érhetnek...



Fedőnevek (Codenames)

6. Fedőnevek (Codenames)

A kémfőnök csak ennyit mond: "Király: 2." Meg tudod találni a királyhoz köthető 2 szót, hogy megnyerjétek a játékot?
A két rivális kémfőnök ismeri a 25 ügynök titkos személyazonosságát. A csapattársaik csak az ügynököket rejtő FEDŐNEVEKET ismerik.
A csapatok azon versengenek, hogy melyik tud a saját ügynökeivel hamarabb kapcsolatba lépni. A kémfőnökök egyszavas célzásokkal, "kulcsokkal" utalnak a saját csapatukhoz tartozó szavakra, akár egyszerre többre is az asztalon. Csapattársaik megpróbálják megtalálni a saját színükhöz tartozó ügynököket, egyben elkerülni azokat, akik a másik csapathoz tartoznak. És senki nem akar a bérgyilkossal találkozni.
Fedőnevek: akár nyersz, akár vesztesz, a kulcsok megfejtése mindenképpen buli!



Zombie Dice

7. Zombie Dice

Vedd kezedbe az agyakra éhes Zombihorda irányítását!
Ebben a könnyed kockajátékban embereket kell üldöznöd és agyakat kell gyűjtened. De légy óvatos, mert ha nem vagy elég ügyes az emberek visszalőnek vagy megszöknek.
A játékot az nyeri, aki a legelőször összegyűjt 13 agyat.
Játékmenet:
Vedd magadhoz a dobópoharat a kockákkal, rázd össze és húzz ki 3 kockát, majd dobj velük.
Ha agyat dobtál azt tedd félre, az már a tied. Ha lábnyomot, akkor bizony üldözőbe kell venned zsákmányod, mert megpróbál elszökni, dobd újra a kockát. Ha lövést dobtál, szintén tedd félre magadnak, de vigyázz, ha begyűjtesz 3 lövést buktad az összes agyat, s a kört.
A félretett kockák helyére húzz újakat. Addig húzhatsz és dobhatsz ameddig gondolod, ha végeztél és nem lőttek le, add tovább a poharat.
Gyors, pörgős bevezető, levezető játék. Ajánljuk mindenkinek, hiszen a játékosok száma bármennyi lehet.





Imagine

9. Imagine

Képzelj el egy játékot, aminek csak a képzeleted szabhat határt... vagy próbáld ki! Egy halomnyi egyszerű, átlátszó kártya egy feladvány a Psycho?!
Az Imagine party társasjáték egy izgalmas feladványokból álló játék, ahol multifunkciós szimbólum-kártyákon szereplő egyszerű ábrák mozgatásával és egymásra helyezésével viheted közelebb a többieket a megoldásához.
Mitől különleges?
A világszinten is ismert kommunikációs játékkal ellentétben itt nincs lehetőséged mutogatni, megszólalni, sem pedig rajzolni. A rendelkezésedre álló 61 darab szimbólum kártyát kell minél ügyesebben felhasználnod, hogy játékostársaid rájöjjenek feladványodra. Ha valaki rájön a feladványodra, mindketten kaptok egy pontot.
Hogyan lehetséges ez?
Használd a fantáziádat! A többi játékos csak egy egyszerű kört lát a kártyán? Neked mondjon többet! Legyen egy ember feje, a felhők mögül kibújó nap, egy narancs egy gyümölcsös kosárban, vagy akár egy fa lombja! A lehetőségek tárháza végtelen. Keress hozzá további alakzatokat, forgasd el a kártyákat, tedd egymásra, késztesd mozgásra a lapokat, hogy ábráid "megelevenedjenek". Engedd, hogy a képzeleted irányítsa a játékot! Ez a győzelem kulcsa!
Tipp
Nagyon jól megy a játék? Találj ki új feladványokat! A közös emlékek jó alapul szolgálnak ahhoz, hogy új szavakat, vagy szókapcsolatokat alkoss. Elsóztátok az ételt egy kerti főzés alkalmával? Legyen a kiválasztott szó a "babgulyás"! Nemrég született új családtag? Vicceld meg az újdonsült szülőket a "hasfájás" szóval. Légy kreatív, csalj mosolyt játékostársaid arcára!



Igen?

9. Igen?

Vajon meg tudod-e tippelni, a társaságból hányan jönnének ki egy rossz mozifilmről? Vagy hogy hányan szokták megenni a pizza szélét?
Az Igen?-ben nincs más dolgunk, csak egy kicsit ismerni a játékostársakat… vagy kitalálni a szokásaikat, gondolataikat. Pontot csak akkor kapunk, ha meg tudjuk mondani, hányan vennének fel egy stoppost vagy hányan vállalnák el egy ország vezetését, mondják: „egészségedre!”, ha valaki tüsszent mellettük, hányan ittak kávét reggel – és még sok hétköznapi és rendkívüli helyzet köszön vissza a kérdéskártyákon.
Egy garantált jókedvet biztosító partijáték, amelyben meglepő dolgokat tudhatunk meg játékostársainkról!



Munchkin (ötödik kiadás, magyar)

10. Munchkin (ötödik kiadás, magyar)

2000-ben, több mint egy évtizedes asztali szerepjáték múlttal a hátam mögött találkoztam életem első modern társasjátékával, a Munchkin-nel. Olyan tökéletesen parodizálta azokat a játék-, film- és olvasmányélményeket, melyek ismerősek és kedvesek voltak számomra, hogy egyből függővé váltam. Kovalic rajzai és Jackson humora eltalált valamit bennem, és sokáig a kedvenc játékom volt. Azután jöttek a kiegészítők sorban, és lett számomra a játék egyre kezelhetetlenebb; a kártyák jók voltak, de akkora kazamata- és kincs-paklik jöttek létre, amelyek megkeverése felért egy kínszenvedéssel. Egyre-másra jelentek meg más játékok is, és egy idő után nem tudott senki rávenni, hogy Munchkin-t játsszak, bár maga az ötlet továbbra is kedves volt számomra.



Bang! (magyar)h Edition) - Player's Handbook

11. Bang! (magyar)

Ki volt a kedvenc vadnyugati hősöd?
A seriff, a törvény embere, a mindenkitől független magányos farkas, esetleg a mindenre elszánt rosszfiúk? A Bang! című kártyajátékban az ő bőrükbe bújva szállhatsz versenybe barátaiddal a győzelemért.
A jó, a rossz és a csúf
A játék központi eleme a különböző betölthető, rejtett szerepekben rejlik, mely a játékosok számától függ.

A szerepeket a játék elején kártyaosztással kapjuk meg és mindvégig rejtve maradnak, a seriff kivételével, az ő kiléte mindvégig ismert. Attól függően, hogy kit testesítünk meg, céljaink a következők lehetnek:
Seriff: a törvény védelme érdekében likvidálnia kell a törvényen kívülieket, illetve a renegátot
Helyettes: céljuk, hogy megvédjék a seriffet és őt győzelemre segítsék
Renegát: akkor győz, ha ő az utolsó életben maradt játékos, ehhez a serifftől kell utolsóként megszabadulnia
Törvényen kívüli: egyedüli céljuk, hogy a seriffet likvidálják

Vélemény
A Bang! egy egyszerű kártyajáték, ráadásul nagy előnye, hogy kis helyen, akár a zsebünkben is elfér, így könnyed fel-, illetve levezetésnek, utazójátéknak tökéletes. A rejtett szerepek, pörgős játékmenet, valamint a tizenhat választható karakter, melyek mindegyike egy-egy rá jellemző különleges képességgel bír, biztosítják, hogy egyhamar nem fogunk unatkozni a spagetti western és a vad tűzpárbajok világában.



Unstable Unicorns

12. Unstable Unicorns

Építs unikornis hadsereget. Nem baj, ha a játék alatt elárulod a barátaidat. Már az unikornisok a barátaid…
Az Unstable Unicorns egy stratégiai kártyajáték mindenki kedvenc két dolgával: Pusztítással és persze unikornisokkal!
Tapasztald meg mennyire nem áll biztos talajon a barátságotok.

Egy bébi unikornissal kezdesz, cuki mi?
De ne bízd el magad, mert ebben a játékban még a baba unikornisok sincsenek biztonságban! Közel 20 mágikus unikornis gyűjthető be, melyek más-más speciális képességekkel rendelkeznek. Építsd meg a hadsereget amilyen gyorsan csak tudod vagy hagyd, hogy az egyik „barátod” földbe döngöljön. Indulj bosszúra, vagy erősítsd meg a védelmedet a unikornis mágiával! Könnyűnek hangzik? Hát nem az.
Az első, aki összegyűjti az unikornis hadsereget úgy emlegetik majd mint Minden Mágia Igazságos Uralkodója… legalábbis a következő játékig.
Sok szerencsét!
Tartalma: 135 kártya és egy szabálykönyv



Sushi Go (magyar)

13. Sushi Go (magyar)

A Sushi Go a válassz és add tovább (drafting) mechanizmusra épül; minden játékos kap adott számú kártyát, ami a résztvevők számától függ, és választ belőle egyet, majd továbbadja.

A játékban tízféle kártya található: tempura, sashimi, tészta, maki tekercs, tojásos nigiri, lazacos nigiri, tintahalas nigiri, puding, wasabi, és evőpálcika. A tempura és a sashimi csak akkor ad pontot, ha többet összegyűjtünk belőle, amúgy nulla pontot érnek. Már egy tésztáért is kapunk pontot, de minél többet gyűjtünk össze, annál többet érnek. A maki tekercseket a körök végén össze kell számolni, és akinek a legtöbb van, az hat, a második legtöbb három pontot kap. A nigirik egy, kettő és három pontot érnek, a wasabi pedig hárommal megszorozza a következő nigiri értékét, így egy tintahal nigiri wasabival kilenc pontot ér. Az evőpálcika magát a draftolást befolyásolja; ha kivesszük, bármelyik következő alkalommal, amikor választhatunk kártyákat a körben, kivehetünk két lapot, de az evőpálcikát vissza kell tenni, és továbbadni.
Miután az első leosztás elfogyott, össze kell számolni a játékosok által gyűjtött pontokat, és a pudingok kivételével minden lapot el kell dobni. A játékosok még két leosztást draftolnak el. A játék végén össze kell számolni azt is, hogy a három kör alatt ki gyűjtötte a legtöbb pudingot, amiért hat pont jár. Akinek a legkevesebb pudingja van, az pedig veszít hat pontot.
Egy játék nagyjából 10-20 percig tart, a játékosok számától függően.

A Sushi Go kimondottan alkalmas családi játéknak, hisz semmiféle nyelvtudás nem szükséges hozzá, de a vájt fülű kártyásoknak is kiváló lehetőség, hogy draftoljanak. Mindenképp meg kell említeni a kártyák megjelenését is, mert a különböző ételek barátságosan mosolygó arcokkal néznek ránk, kimondottan bájosan vicces hangulatot kölcsönözve a játéknak.



A Mars Terraformálása (Terraforming Mars) - A Kezdetek (Prelude)

14. A Mars Terraformálása (Terraforming Mars) - A Kezdetek (Prelude)


Minden kezdet nehéz...különösen igaz ez olyan nagy vállalkozások esetén, mint egy bolygó terraformálása! A helyzet azonban nem kilátástalan, a kezdeti nehézségek kiküszöböléséhez nyújt segítséget: A Kezdetek!
A Mars Terraformálása harmadik kiegészítőjében a 7 új projektkártya és 5 új vállalat mellett 35, a játék elején kijátszható kártya található. A döntés a tiéd: az emberiség érdekeit szem előtt tartva adsz egy nagyobb kezdőlökést a terraformálási folyamatnak, vagy inkább saját vállalatod motorját indítod be?



Dixit

15. Dixit

Tudod, hogy mikor, mire gondolnak a barátaid?
Ha nem, akkor most itt a lehetőség a Dixit játékkal, hogy megtudd. Az idei, 2010-es év játéka egy felhőtlen, vidám szórakozásra invitál, szakítva a korábbi díjazottak stílusával. Alapvetően egy kommunikációs, asszociációs játék, amelyben szépen kidolgozott képekről kell gondolatokat megosztani a többiekkel, úgy hogy lehetőleg ne legyen egyértelmű, de mégis rá lehessen ismerni. Ez most így első olvasásra, gondolom nem feltétlen a legérthetőbb, ezért nézzük is, hogy pontosan miről is van szó.

Találj egy megfelelő gondolatot
A játék legnehezebb része. A kezedben lévő hat lap közül ki kell választanod egyet és arról egy gondolatot, idézetet, dalszöveget, vagy bármit mondani. Majd ezt követően képpel lefelé betenni középre. Amint ez megvan, a többieken a sor. A kezükben lévő hat kártya közül ki kell egyet választaniuk, amire nagyjából vagy egészében illik a leírás, majd ugyanúgy képpel lefelé középre betenni. Miután mindenki kiválasztott így egy képet, fogd az összes kártyát és keverd meg őket, majd tedd ki immár arccal felfelé az asztal közepére egymás mellé őket. A többieknek most az a feladatuk, hogy kitalálják melyik volt az amelyiket te raktad be és amelyikről te beszéltél.



Betrayal at House on the Hill

16. Betrayal at House on the Hill

Mind hallottuk a történeteket arról a magányos házról, ott a hegy tetején. Évek óta senki nem merészkedik a közelébe. Állítólag kísértetek lakják. De ki hisz ilyen badarságokban?
Hozzátok a zseblámpákat, indulunk felfedezni!

Röviden így lehet összefoglalni a Betrayal at House on the Hill játék lényegét, amiben egy elhagyatott kúriát kell felderítenünk játékostársainkkal, mely minden alkalommal gyökeresen eltérő játékélményhez vezet. Nincs ugyanis előre meghatározott térkép, minden alkalommal mi magunk alakítjuk ki a ház alaprajzát. Amint belépünk egy előre fel nem fedezett szobába, húzunk egyet a megfelelő térkép-darabok közül (pince, földszint, vagy padlás), így lépésről-lépésre helyezzük el a különböző szobákat, termeket. Ám hogy ne legyen ilyen egyszerű az életünk, egy szobában több dolog történhet, veszélyek leselkedhetnek ránk. Előfordulhat, hogy hasznos tárgyakra lelünk, csapdába esünk, mindenkire kiható eseményt indítunk el. Ám az is előfordulhat, hogy ómenekre lelünk, melyek a történetek szempontjából létfontosságúak. Mert bizony történeteket is kapunk a játékhoz, szám szerint ötvenet.
Abban a pillanatban, ahogy óment találunk, dobnunk kell hat darab egyedi dobókockával. (A kockákon a 0, 1 és 2 érték szerepel.) Ha a kidobott összeg kevesebb, mint a megtalált ómenek száma, a történetre fény derül és a játék új fordulatot vesz!



Cash 'n Guns

17. Cash 'n Guns

Már azt hitted, véget ér a balhé, mikor a furgonban már ott a szajré, és a zsaruk elől majré nélkül hajráztatok el? Hát tévedtél, mert nehéz jó társakra lelni, főleg, ha osztozkodni kell...
A történet szerint balhé után vagyunk, és valahogy osztozni kéne a zsákmányon, ami amúgy nem is szegényes: minden körben 8 zsákmánykártyáért brusztolunk: lesz ezek között műkincs, gyémánt és pénz is, nagy címletekben. És osztozni persze szép dolog, meg jobb adni, mint kapni, meg minden… de azért mégiscsak könnyebb az adminisztráció, ha kevesebb felé dobjuk szét a szajrét… Szóval próbáljuk meggyőzni a többieket arról, hogy bár úgy tűnhet, a osztozkodásból való kimaradás csak a mi financiális érdekeinket szolgálja, valójában az ő egészségükről szól - figyelembe véve a homlokcsonton behatoló, majd az agyon keresztül a tarkón át távozó ólom káros élettani hatásait.



7 Csoda: Párbaj (7 Wonders: Duel)

18. 7 Csoda: Párbaj (7 Wonders: Duel)

Irányítsd a 2 nagy ókori birodalom egyikét!
Biztosítsd az erőforrásaidat, fejleszd a kereskedelmet, tudományt, de semmiképpen ne feledkezz meg a hadseregről sem! Döntéseid nem csak saját, de ellenfeled lehetőségeit is meghatározzák, ezért válassz körültekintően a kártyák közül!

Egyszerű szabályok, komoly stratégia és végtelen újrajátszhatóság jellemzi a 7 Csoda: Párbajt. A játékosok három fordulón keresztül próbálnak minél nagyobb és gazdagabb birodalmat felépíteni a közös készletet képező kártyákból, ehhez azonban az ellenfelük minden lépésére is figyelniük kell! Harc, tudomány, kereskedelem… A lapok kombinálása és szelektálása, a speciális épületek megszerzése és felépítése újabb és újabb stratégiát kínál minden partyban!

A 7 Csoda: Párbaj a 2011-es Év Játéka díj győztesének, a 7 Csodának kétszemélyes verziója. Egy komplex, de gyors, fordulatos, és nem utolsó sorban rendkívül szép stratégiai kártyajáték, ahol a játékosok felváltva szereznek lapokat a közös készletből és építik a saját civilizációjukat, hogy győzelmi pontokat gyűjtsenek. A mechanika tehát meglepően egyszerű, de a játék egyáltalán nem az!



KeyForge: Call of the Archons - Archon Deck

19. KeyForge: Call of the Archons - Archon Deck

37 lapot tartalmaz a kiegészítő, mely minden esetben más lesz. Az összes kiegészítő pakli egyedi, mind névben, mind mechanikában. Nincs szükség 'booster' csomagokra és pakliépítésre, rögtön lehet játszani, ahogy felnyitjuk!



Pandemic (magyar)

20. Pandemic (magyar)

Tudod milyen a vírusok és betegségek elleni szüntelen harc?
A Pandemic-ben neked és társaidnak kell megmentenie a világot az emberiséget sújtó betegségektől és vírusoktól, miközben mindent elárasztanak a fertőzések és az idő egyre fogy...

Különböző szerepek
Mindannyian különböző karakterekkel kezditek a játékot, amiket véletlenszerűen kell kiosztani a játék megkezdése előtt. Mindegyik karakter egy vagy több speciális képességgel bír, melyeknek a betegségek és fertőzések elleni harcban komoly szerep jut, ha nem sikerül kihasználni őket, akkor azzal akár a győzelem is elveszhet. Ugyanis az ilyen képességek olcsóbbak, hatékonyabbak mint az átlagos akciók és így időt és további cselekedeteket spórolhatnak meg nektek.

Dolgozzatok össze!
A kooperatív játékok alapvető elvárása, hogy a csapatnak össze kell dolgoznia, mert ha mindenféle megbeszélés, megegyezés nélkül akciózik mindenki, annak bizony az lesz a következménye, hogy váratlanul ellepik a világot a vírusok és kikaptatok.
Ezt megelőzendő a kommunikáció nagyon fontos, bár ennek is van egy árnyoldala, ha valaki nagyon elnyomja a többieket és minden egyes akciót ő akar meghatározni. Ha sikerül a két véglet között kialakítani az együttműködést, akkor a Pandemic és vele együtt az összes kooperatív játék nagyon nagy élményeket tud nyújtani.

Mentsétek meg a világot
A játék alapvetően arról szól, hogy a karaktereinkkel a világot körbeutazva meg kell szüntetnetek a különböző fertőzéseket és megtalálni a négy nagy vírus ellenszerét. Mindezekben a kártyák lesznek segítségetekre amikkel utazhattok a megfelelő helyekre.

Kérdésed van?

Hívj minket hétköznap 11 és 19 óra között. +361/302-2326

Nyitva hétköznap 12-19-ig, szombaton 10-18-ig!
1067 Budapest Szondi u. 18/a

A Szellemlovas adatai

A cég neve: Szellemlovas Kft.
Cím: 1067 Budapest Szondi u. 18.
Telefonszám: +361/302-2326
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-718457
Adószám: 13094744-2-42
A számlatulajdonos neve: Szellemlovas Kft.
Számlaszám: 10404072-50526565-72751004

Bank adatok

Bank neve: K&H Bank
Bank címe: H-1095, Budapest, Lechner Ödön fasor 9.
SWIFT/BIC kód: OKHBHUHB Számlaszám IBAN: HU76 1040 4072 5052 6565 7275 1004

A Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató neve: Naxonet Bt.
Székhelye: 2400 Dunaújváros, Nap utca 2.
Adószáma: 22581886-2-07
Cégjegyzékszáma: 07-06-015006, Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Telefonszám: +3630-591-7759
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: naxonet@naxonet.hu