Dune: Adventures in the Imperium szerepjáték (RPG)

A cikk megjelenése: 2021-08-04
Dune RPG

Az alábbiakban arról fogunk beszélni mi is az a Dűne és ez hogy találkozik a Dune: Adventures in the Imperium szerepjátékkal. Annyi mindent emeltek át a Dűne világából a szabálykönyvbe, hogy azt jóval hosszabban is lehetne ecsetelni, de nézzük a fontosabb elemeket pár bekezdésben.

Saját nemesi Ház

A rendszer egyik legérdekesebb része, hogy csinálhatunk saját nemesi Házat. Nem csak egy zászlót és a hozzátartozó haderőt hozod létre, hanem fontos eleme lesz a Háznak a tudása és hogy hol helyezkedik el az Imperium erőviszonyaiban. Az Univerzium hatalmas megannyi bolyogóval, melyek közül egy a tiéd lehet akár. Létrehozhatunk továbbá kisebb-nagyobb Házakat melyeket felügyelhetünk további bolygókkal együtt. Itt érdemes megemlíteni, hogy a nagy hatalom nagy felelősséggel jár. Ha túl erősek vagyunk akkor a kapzsiságunk miatt a játék elején is már igen magasról indulhat a Játékmester által meghatározott fenyegetetségi szint.

Nem a célszám a lényeg

Csak is két dolog fog számítani a Dűne-ben, amikor akciót fogsz végre hajtani. Mennyire vagy jártas abban, amit csinálsz és miért csinálod, amit csinálsz. Maga a cél elérése lesz az erő, ami segít minket a játék során. Ezzel igazán megfűszerezzük a kockadobásokat. Minden harc jelent valamit és minden akciónk személyes.

Konfliktus a harc előtt

A csatát abban a pillanatban vesztetted el, amikor késsel támadsz valakire a Dűnében, mikor annyi más módon kezelhetjük a konfliktusukat. A konfliktusok gyakrabban szociálisak vagy mentálisak, mintsem fizikaik. Öt különböző típust lett meghatározva a Dűnében konfliktusra: Párbaj, Csatározás, Háború, Kémkedés és Cselszövés. Ezek közül mindegyik úgyan azt az alaprendszert használja, de olyan apró eltéréseket találunk, melyek segítenek abban, hogy a képességeinket a legjobb módon használjuk.

Királynők és gyalogok

Az Impérium ügynökeinek bármilyen eszköz megfelel, ami segít a kitűzött cél elérésében. Számos eszközt biztosít a rendszer számunkra, hogy a legjobban szolgáljuk a Házunkat. A fegyverek hasznosak, de a lehallgató készülékek is tudnak azok lenni. Ne felejtsük el, hogy milyen fontosak tudnak lenni a szívességek és a zsarolásra alkalmas bizonyítékok. Bármelyik eszközhöz nyúlhatunk, hogy számunkra még sikeresebb helyeztet teremtsünk egy – egy konfliktusban.

Építészek és Ügynökök

Hiába személyes egy konfliktus, de nem muszáj személyesen belefolynunk. Ugyan úgy irányíthatunk a háttérből, mint ha magunk részt vennénk benne. A rendszer azon eszközei, melyek fizikai kepésségek elé helyeződnek, lehetővé teszik, hogy akár kartávolságból harcolj vagy akár másik bolygókról. Igaz a tét és a lehetőségek eltérőek, a rendszer azonos. Irányíthatod a sereged messziről biztonságos távolságból vagy részt vehetsz a harcokban az első sorban. A helyszínen mindig többet tehetsz az ügyedért, de a távolság védelmet biztosít, hogy ne keveredj komolyabb bajba.

Ikonikus karakterek a játékban

A Dűne világában rengeteg ikonikus karakterrel találkozhatunk és igyekeztek a játékban, minél többet játszhatóvá tenni. A legismertebb karaktereket játszhatóvá tették, köztük a Bene Gesserit halálos akolitáit, a ravasz Mentátokat, a Fremenek hírhedt harcosait, a nemes Suk doktorokat vagy a rejtélyes Kereskedő Céh tagjait.

Végül

Ezen pár sor után érdemes megemlíteni még, hogy a játék a méltán híres 2d20 rendszert használja.
A játékok a Dűne rajongóknak kötelező, de azon játékosoknak is sok érdekességet tartalmaz, akik nincsenek otthon a Dűne világában annyira.

By Andrew Peregrine (modiphius.net/blogs)

Írj üzenetet!
Az oldal a működéséhez szükséges sütiket használ.